El segell HRS4R, objectiu UPV

El cub blau de la CPI acull el dilluns 22 d'octubre (12.30 h) la jornada 'Dissenyant l'estratègia de recursos humans per a la investigació en la UPV'

[ 18/10/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) acull, el dilluns 22 d'octubre, la Jornada 'Dissenyant l'estratègia de recursos humans per a la investigació en la UPV'.

L'esdeveniment, que se celebrarà a l'auditori del cub blau de la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI) -situada al campus de Vera (València) de la UPV- a partir de les 12.30 hores, s'emmarca en l'objectiu de la institució que actualment dirigeix Francisco Mora d'obtindre el segell HRS4R, aval de la Unió Europea als ambients favorables a la I+D+i que, fins i tot, influeix a l'hora d'obtenir projectes Horizon 2020 i Marie Sklodowska-Curie Actions.

Adherida a la Carta Europea de l'Investigador

Al juliol del 2014, la UPV es va adherir a la Carta Europea de l'Investigador i al Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors. Des de llavors, la institució ha treballat en la millora de les seues polítiques de recursos humans en l'àmbit de la investigació, i ha incorporat els principis de la Carta i el Codi als objectius del seu Pla Estratègic 2015-2020.

A l'octubre del 2016, el Consell de Govern de la UPV va fer un pas més en aquest aspecte, en aprovar la creació d'un grup específic de treball per a l'obtenció del citat segell d'excel·lència en recursos humans d'investigació: Human Resources Excellence in Research.

José E. Capilla, vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència de la UPV, va explicar per aquell temps que "el segell permetrà a la Universitat promocionar-se com a ambient favorable als investigadors, un lloc òptim on desenvolupar la carrera investigadora, amb pràctiques de contractació justes i transparents".

"El dret a usar aquesta acreditació", va afegir, "es concedeix a organitzacions que han fet un esforç demostrat per alinear les seues polítiques i pràctiques amb els principis de la Carta i el Codi, i que treballen per a avançar cap a l'excel·lència en recursos humans en investigació".

Temes a tractar

Durant el taller del dilluns 22, es tractaran temes com la carrera professional investigadora, l'entorn de treball, les condicions de contractació i selecció, o els aspectes ètics al voltant de la professió. El taller està estructurat a partir d'entrevistes i taules redones amb una participació activa de tots els assistents.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC