Dia Mundial de la Seguretat Laboral

Centenars de membres de la comunitat universitària van traure partit als tallers de prevenció de riscos organitzats per la UPV

[ 04/05/2018 ]

"Què és millor, intentar reanimar o no tocar al ferit per si li fem mal?". El dubte ho planteja Javier Galindo, treballador del Departament d'Enginyeria Química i Nuclear de la Universitat Politècnica de València (UPV), només participar en el taller 'Primers auxilis. Reanimació cardiopulmonar. Ús del desfibril·lador extern automàtic', un dels 4 amb els què la UPV, amb motiu del Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball, ha fomentat gratuïtament el coneiximent d'aspectes clau a nivell de prevenció en centenars d'alumnes, professors i altres membres de la comunitat universitària.

"Intentar reanimar-ho, per descomptat", respon. "Amb certa responsabilitat i coneixement. Açò sí, el principal és avisar perquè vinga algú que, de debò, sàpia el que fa", afig.

No apuntar directament amb l'extintor a les persones

"Que hi ha 2 tipus d'extintors, que no pots apuntar directament a una persona i que, si el foc és gran, avisem als bombers i no intentem controlar-ho, que és solament per a focs xicotets". Són les principals conclusions extretes per Luis Signes, estudiant de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura (ETSA-UPV), després de la realització del taller 'Protecció contra incendis. Ús de l'extintor portàtil'.

'Ús, verificació i manteniment d'arneses i cascos' i 'Sistemes de protecció individual contra caigudes. Sistemes de retenció, subjecció, accés mitjançant corda, anticaigudes i salvament' van ser els altres dos tallers que es van realitzar ahir, cada hora (durant el dia, 7 vegades cadascun), en el campus de Vera UPV.

Pla de Prevenció de Riscos Laborals UPV

28 tallers, en total, per a conscienciar a la comunitat universitària UPV d'una necessitat latent. Marilda Azulay, vicerectora de Campus i Sostenibilitat de la institució acadèmica, explicava durant l'esdeveniment: "Hem volgut aprofitar també per a fer una campanya de difusió del nostre propi Pla de Prevenció de Riscos Laborals, que és una eina imprescindible per a seguir millorant en la gestió de la prevenció".

Tot açò, en el marc d'una celebració que, a nivell global, té com a objectiu la promoció del treball segur, saludable i digne, mitjançant la prevenció de riscos laborals, i amb la finalitat de reduir els accidents a l'entorn del treball i les malalties vinculades a l'àmbit laboral a tot el món.

Enguany, en concret, les activitats s'han centrat, concretament, a accelerar l'acció per a aconseguir l'objectiu 8 de l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible: promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tots.

Notícies destacades

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries