Aïllant acústic

Investigadors del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València desenvolupen un nou aïllant acústic que incorpora restes de poda de pins.

Aïllant acústic

Un equip d'investigadors del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València i del Grup LEPAMAP de la Universitat de Girona han desenvolupat en el laboratori un nou aïllant acústic que incorpora restes de poda de pins, tarongers i altres residus similars juntament amb polipropilè (plàstic comunament utilitzat en joguets, electrodomèstics i automòbils).

Segons les primeres proves desenvolupades, comparat amb una placa de guix laminat, aquest nou material compost (que és 100% material reciclat) duplica la capacitat d'aïllament acústic. Els resultats d'aquest treball han sigut publicats en la revista BioResources.

Jesús Alba, investigador del campus de Gandia de la UPV, assenyala que cada vegada hi ha més demanda de noves solucions que garantisquen l'aïllament acústic dels edificis enfront del soroll i en pro del confort dels ciutadans. "En aquest sentit, els materials compostos com el que hem desenvolupat constitueixen una nova alternativa, tant des del punt de vista tecnològic com mediambiental", apunta Alba.

En el seu estudi, els investigadors de la UPV i la UdG van analitzar les propietats mecàniques i acústiques del nou material, comparant-les amb les de materials compostos convencionals fabricats amb fibra de vidre i amb materials lleugers utilitzats comunament en l'edificació. "Comparat amb una placa de guix laminat, s'aconsegueix augmentar tres o més decibels, és a dir, dupliquem l'aïllament. I utilitzat com a sandvitx doble podem quadruplicar-lo, i obtenir millores de sis decibels o més", destaca Jesús Alba.

Per a dur a terme aquestes anàlisis, els investigadors van utilitzar AISLA, una aplicació informàtica desenvolupada als laboratoris del campus de Gandia de la UPV que permet conèixer in situ l'índex de reducció sonora dels materials. "AISLA presenta un avantatge important enfront de la majoria d'aplicacions comercialitzades, i és que es poden caracteritzar els materials de forma real (amb valors que s'obtenen en el mateix laboratori) i no amb estimacions de models numèrics", apunta Jesús Alba.

Així mateix, a causa de la procedència de les matèries primeres amb les quals està construït, aplicat al mercat es tractaria d'un producte econòmicament molt competitiu per al desenvolupament d'habitacles interiors i elements separadors de mitjans de transport, entre altres aplicacions.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras