
Durant els últims deu anys, més de 15000 estudiants de la Universitat Politècnica de València han participat en projectes interdisciplinaris, i han traslladat el seu coneixement i la seua formació més enllà de les aules. Una experiència que s'ha fet realitat gràcies a Generació Espontània, un programa pioner en la universitat pública espanyola que ha transformat la manera d'aprendre, crear i compartir coneixement.
Des de la seua creació en el 2014, Generació Espontània ha impulsat un model d'aprenentatge actiu basat en l'autogestió d'equips estudiantils i en la col·laboració entre disciplines. Molts dels equips han competit internacionalment i alguns han aconseguit fins i tot assoliments empresarials.
Ara, tots els èxits i el camí recorregut fins a aquest moment s'han reunit en una exposició que es pot visitar en l'espai N-1 de la Biblioteca Central fins al pròxim 19 de desembre.
“gen10(E). Assaig d’allò real” proposa un recorregut per aquesta dècada de treball col·lectiu a través de tres àmbits diferenciats que permeten reconèixer el passat, experimentar el present i anticipar el futur. “Del germen al sistema” recorre les fites i els moments clau del programa. “Aprendre fent” reuneix materials, imatges i objectes dels equips -inclosa una càpsula del temps- que reflecteixen la cultura de fer i la memòria compartida. “Futurs en construcció” mira cap avant amb la presentació del nou edifici de Generació Espontània.
Comissariada per Àngela Montesinos Lapuente, l'exposició forma part de les accions del Pla Estratègic UPV_SIRVE, impulsades pels vicerectorats de Planificació, Estudis, Qualitat i Acreditació; Art, Ciència, Tecnologia i Societat, i el Vicerectorat d'Estudiants i Emprenedoria, responsable del programa Generació Espontània, que fomenta el lideratge, l'emprenedoria i la interdisciplinarietat a la comunitat universitària.
Notícies destacades
Nanoestreles d'or contra el càncer
L'església de Sant Joan del Mercat recupera la seua esplendor
Queda't 2025
Menys estrès i millor concentració
La UPV prepara la tercera edició de "La Ciència a les Falles"
Promoció del multilingüisme