La UPV llança K, un nou canal audiovisual propi

L'ACOM de la UPV col·loca cinc pantalles grans al campus de Vera perquè centres, instituts, serveis i alumnat puguen emetre les seues promocions i notícies en vídeos i animacions

[ 01/12/2022 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través de l’Àrea de Comunicació (ACOM), ha posat en marxa K, un nou canal audiovisual, que permetrà als membres de la comunitat universitària promocionar els continguts propis en cinc pantalles d'emissió a doble cara instal·lades en diferents punts del campus de Vera (València), situades al costat del Rectorat, l'Àgora, la Casa de l'Alumnat, l'edifici Nexus i la Ciutat Politècnica de la Innovació.

Les pantalles, inserides en tòtems d’1,14 m d'ample i 2,77 m d'alt, emetran continguts audiovisuals –vídeos i animacions– que els membres de la comunitat universitària (centres, instituts, serveis, alumnat, etc.) que així ho desitgen facen arribar a l'ACOM a través del correu electrònic k@upv.es.

Els requisits per a la seua emissió són que els continguts arriben ja realitzats en valencià i castellà (un vídeo diferent per a cada idioma), sense so, tinguen una duració màxima de 30 segons, 360x720 píxels (ample per alt), un format mp4, estiguen d'acord amb els valors i objectius de la UPV, seguisquen les recomanacions de creació de contingut de l'ACOM, i que el contingut siga, en tot cas, enviat a k@upv.es un mínim de 5 dies abans de la seua publicació.

Les recomanacions de creació de contingut són les següents:

- Els mòduls han de ser llegibles. No es tracta d'un cartell, sinó d'un contingut audiovisual d'una duració determinada, per la qual cosa el missatge ha de ser clar i breu.

- Els textos de cada mòdul hauran de romandre entre 5 i 8 segons en pantalla (en funció de la seua longitud).

- Quants menys punts d'atenció incloga un mòdul, millor. Si s'inclouen en excés (missatges de text varis, logos, correu electrònic, xarxes socials, etc.), es dificulta la captació del missatge.

- Es recomana evitar l'ús de codis QR, ja que per resolució de les pantalles, no es lligen en els dispositius mòbils els menors de 200x200 píxels, i això obliga a ocupar quasi mitja pantalla, amb el conseqüent perjudici a nivell de disseny.

- Es recomana evitar, així mateix, l'ús de logos, inclosos els de la pròpia institució (UPV) i els seus propis centres, instituts, serveis, àrees, etc.

- Es recomana no abusar de l'ús de majúscules, aplicant-les únicament quan ortogràficament procedisca (inici de frase, primera lletra de noms propis, etc.) i, al marge d'això, de manera puntual.

La intenció de la UPV amb K, és oferir un canal de difusió per a promocionar els assoliments de la comunitat universitària i la celebració dels esdeveniments promoguts per aquesta, així com servir de plataforma de mostra del talent del seu alumnat.

Aquest primer pas tindrà continuïtat en els pròxims mesos amb la instal·lació de noves pantalles als campus de Gandia i d’Alcoi per a completar la posada en marxa del canal.

L'emissió dels continguts quedarà, en tot cas, pendent de l'aprovació de l'ACOM-UPV, que serà qui determine, en funció dels seus criteris, la presència del contingut (quantitat d'emissions i termini de les mateixes) en K.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla