“Per a mi, ser professor és ser un acompanyant”, explica Mª Ángeles Carabal Montagud, docent del Departament de Conservació i Restauració de Béns Culturals (Facultat de Belles Arts) que considera que, una de les claus per a ser un bon docent, és apoderar a l'estudiant: “un alumne apoderat pot arribar a qualsevol lloc. Sempre tindrà ganes d'autoaprendre”.
“Hem de ser conscients que el rol del professor ha canviat”, afirma Marcos Carreres Talens, del Departament de Màquines i Motors Tèrmics (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny), que destaca la qualitat de “motivador” entre les característiques que defineixen a un docent excel·lent.
“Que l'alumne veja que som persones normals, que simplement ens agrada el que fem, que ens il·lusiona, que estem en continu aprenentatge i que, per tant, hi ha ocasions en què no tenim totes les respostes, ajuda a trobar aqueixa proximitat que estem intentant cercar”, aconsella Federico Perea Rojas Marcos, del Departament d'Estadística i Investigació Operativa Aplicades i Qualitat (Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses).
Es tracta, tan sols, d'una xicoteta mostra de les recomanacions realitzades pels 6 professors guardonats en la XIX edició dels Premis del Consell Social, reunits per l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE-UPV) en la trobada Conversem sobre docència, una xarrada per a aprendre de la mà dels millors que ja pots veure completa.
Notícies destacades