Dones i Ciència 2020

Set investigadores de reconegut prestigi analitzen la situació actual de l'àmbit (5 i 6 de març)

[ 02/03/2020 ]

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, aquest dijous 5 de març començarà la jornada Dones i Ciència 2020, organitzada per l'Institut Universitari Mixt de Tecnologia Química (ITQ), centre UPV-CSIC.

L'esdeveniment pretén reivindicar el paper de les dones en la ciència mitjançant la participació d'investigadores adscrites a diferents àrees de coneixement, que aportaran la seua visió personal.

Dues jornades

En aquesta primera edició, Dones i Ciència consta de dues jornades. El dijous 5 de març té lloc una taula redona sobre polítiques de gènere i la situació actual de la dona en la ciència (Casa de la Ciència del CSIC a València, 18.30 h).

Moderat per la periodista Silvia Llorente, l'acte comptarà amb la participació de tres expertes de l'àmbit: Eulalia Pérez Sedeño, professora d'investigació del Departament de Ciència, Tecnologia i Societat de l'Institut de Filosofia - Consell Superior d'Investigacions Científiques (IFS-CSIC) de Madrid; Carmen Montón Giménez, exministra de Sanitat, Consum i Benestar Social, i exconsellera de Salut Universal i Sanitat Pública de la Comunitat Valenciana; i Pas García, catedràtica de Física a la Universitat de València (UV).

María Vallet, Elena Pinilla, Clara Grima i Mª José Barral

La segona i última jornada, que es desenvoluparà el divendres 6 de març (sala d'actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de la UPV, 9.45 h), té com a protagonistes quatre conferenciants de reconegut prestigi.

La primera d'elles, María Vallet, catedràtica de Química Inorgànica i directora del Grup d'Investigació en Biomaterials Intel·ligents (GIBI) del Centre d'Investigació Biomèdica en Xarxa de Bioenginyeria, Biomaterials i Nanomedicina (CIBER-BNN), parlarà sobre "Dona i enginyeria. Els nostres ossos i els seus problemes".

Posteriorment, Elena Pinilla, investigadora sènior a l'Institut de Tecnologia Nanofotònica de la UPV, impartirà la xarrada "De la reina del carboni a la princesa de l'11 de febrer: una història d'investigadores en física de la matèria condensada", i Clara Grima, integrant del Departament de Matemàtica Aplicada de la Universitat de Sevilla, "Que les matemàtiques t'acompanyen".

Finalment, Mª José Barral, professora emèrita d'Anatomia i Embriologia de la Facultat de Medicina de Saragossa, posarà el floró a l'esdeveniment amb la seua conferència, titulada "Una anàlisi crítica del discurs científic biomèdic sobre homes i dones".

L'accés a totes dues jornades és lliure, si bé només es concedeix certificat d'assistència a qui ha realitzat la inscripció prèvia.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom