Especial Hyperloop - Dia 1

Gran part de l'equip Hyperloop UPV es troba ja treballant 24 h al dia a LA, on han celebrat la seua primera trobada amb els enginyers de SpaceX

[ 15/07/2019 ]

Set dies. És el que té per davant el conjunt de l'Hyperloop UPV per a aconseguir la glòria en la Hyperloop Pod Competition. Set intenses jornades de treball, dia i nit, per a aconseguir que Turian, el seu prototip, llisque pels 1200 metres del tub de buit de SpaceX a la màxima velocitat.

L'equip ha arribat a poc a poc, per tandes, a Inglewood, localitat adjacent a Hawthorne. En aquesta última és on es troben les instal·lacions de SpaceX i el raïl sobre el qual, diumenge que ve, volaran els tres prototips que hagen superat més satisfactòriament totes les proves i tests durant la setmana que comença avui dilluns.

Tant en Inglewood com en Hawthorne es respira el mateix ambient que a la veïna Los Angeles, amb gegantesques avingudes buides de persones on els enormes trucks campen a plaer, sona música llatina i pots veure AirPods allà on mires. Que fins els conductors de Lyft et conviden a visitar el seu canal de YouTube, no és casualitat.

Una estació de treball en forma d'Airbnb

Tots els membres Hyperloop s'allotgen en un parell de cases d'Airbnb situades a uns 20 minuts en automòbil del lloc de celebració de la competició. És fàcil reconèixer-les perquè la furgoneta de mudances que han llogat, per a transportar el prototip i part de l'equip, està aparcada justament davant.

Des que van arribar, treballen per torns i pràcticament les 24 hores del dia pots escoltar a algú ocupat. Entre els dos habitatges reparteixen els espais entre Turian i els components de l'equip. La millor part, no obstant això, és per al preuat prototip, que ocupa diverses estades entre peces, emmagatzematge i bancs de proves.

L'estrès en el grup és evident. No oblidem que es tracta d'una de les competicions d'enginyeria per a universitaris més complicades del planeta. Ser l'únic equip espanyol present també augmenta la pressió. D'alguna manera, s'és ambaixador i això pesa. Els nervis estan a flor de pell. Les ulleres, també.

Una organització admirable

Caos organitzat serien les dues primeres paraules que et vénen a la ment en visitar les cases de l'Hyperloop UPV ara mateix. Un caos de persones entremesclades amb peces mecàniques i electròniques i sàndwitxos de peanut butter que saben, en tot moment, on estar i què fer. Els subgrups de treball (propulsió, energia, dinàmica...) s'autogestionen en gran part després d'una reunió de coordinació general i les labors s'executen eficientment. És la màgia de tenir tantes ments brillants sota un mateix sostre.

És destacable també la pròpia gestió d'aquesta participació, tot un desafiament per si mateixa. Els reptes als quals s'han enfrontat ja són nombrosos: el prototip es va traslladar amb avió, però prop de 70 quilos de material es portaven en maletes personals; només alguns membres tenen més de 25 anys i poden conduir les furgonetes que els transporten per la ciutat; necessiten peces especials que continuen arribant o que cal cercar en comerços a molts quilòmetres de distància; hi ha components del prototip que es van enviar fa mesos a Califòrnia... Així, una llista interminable en el que suposa, realment, tot un exercici d'enginyeria previ a la mateixa competició.

Primera reunió amb l'equip de SpaceX

El diumenge 14, Hyperloop UPV es va reunir amb enginyers de SpaceX per a presentar i defensar la seua proposta, i obtenir els primers comentaris dels counselors. Les sensacions van ser molt bones en general i tan sols es van rebre algunes recomanacions quant a protocols. Poques modificacions a realitzar: Turian i l'equip agraden. El prototip, per cert, no es va portar en aquesta ocasió per a aprofitar 24 hores addicionals de treball. Avui dilluns sí que estarà durant tota la jornada en les instal·lacions de l'esdeveniment per a superar les primeres proves.

Quant a la competició, pocs canvis respecte a l'any passat. Augmenta el nombre de tests i es posa l'accent en la bateria i la pneumàtica. Des que els pods han de ser autopropulsats (en les primeres edicions podien ser espentats inicialment per un altre dispositiu), aquestes categories són més rellevants. Com no podia ser d'una altra forma, cada any el repte incrementa la seua complexitat.

Un jardí, un parell de cases baixes, Califòrnia... i en el camí, molts obstacles a superar per a afegir un toc èpic a la història. Sembla un bon començament per a complir el somni d'aconseguir la victòria en la Hyperloop Pod Competition 2019.

Hyperloop Pod Competition 2019, dia a dia

Dia a dia, anirem contant els progressos d'Hyperloop UPV a Califòrnia i la seua gran aventura americana. No et perdes www.upv.es del 15 al 22 de juliol, els canals socials d'Hyperloop UPV (TW, FB, LI, YT i IG) i els nostres canals en Twitter, Instagram i Facebook.

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 0

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 1

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 2

- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 3