Contingut de la pàgina
Descripció del títol
L’objectiu principal del Màster és proporcionar al futur professor/a una formació especialitzada que li habilite per a l’exercici de la docència en l’Educació Secundària. El Màster dota a l’estudiant de les competències necessàries per a exercir la professió docent, en proporcionar-li els coneixements, habilitats i destreses, metodologies d’ensenyament de l’aprenentatge i el necessari contacte amb l’exercici professional i la seua pràctica, en aquelles matèries i mòduls que estiguen associats a les especialitats triades.
Objectius del títol

Observar i analitzar de manera crítica el context escolar.

Comprendre la normativa, funcionament i organització del centre escolar.

Dissenyar, desenvolupar i avaluar les intervencions didàctiques a l’aula.

Comprendre el rol professional del professor.

Saber utilitzar amb criteri les TIC i els diferents materials per a l’ensenyament.

Adquirir habilitats socials i competències d’intervenció educativa per a exercir amb qualitat la funció docent.
Eixides professionals
Aquest màster ofereix múltiples eixides professionals en l’àmbit educatiu.
- Professor/a en l’Educació Secundària Obligatòria, el Batxillerat, la Formació Professional i l’ensenyament d’idiomes que són professions regulades per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
Dirigit principalment a
Egressats que pretenen orientar la seua eixida professional a l’ensenyament secundari en les àrees de:
- Matemàtiques
- Física i Química
- Economia
- Tecnologia i Informàtica
- Especialitat Matemàtiques
- Especialitat Física i Química
- Especialitat Economia
- Especialitat Tecnologia i Informàtica (Formació Professional)
Estructura del màster
Crèdits: 60 ECTS
Obligatòries: 16 ects | Optatives: 28 ects | Practiques externes: 10 ects | Treball final de màster (TFM): 6 ects
Mòdul 1. Genèric : 16 ects obligatoris
Matèria: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat
Crèdits mínims: 7 | Caràcter: Obligatori
Matèria: Processos i contextos educatius
Crèdits mínims: 4,5 | Caràcter: Obligatori
Matèria: Societat, família i educació
Crèdits mínims: 4,5 | Caràcter: Obligatori
Mòdul 2. Especialitat en Economia : 28 ects optatius
Matèria: Aprenentatge i ensenyament de l’Economia
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Complements per a la formació disciplinar en l’Economia
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Innovació docent en Economia i iniciació a la investigació educativa a l’aula
Crèdits mínims: 10 | Caràcter: Optatiu
Mòdul 3. Especialitat en Física i Química : 28 ects optatius
Matèria: Aprenentatge i ensenyament de la Física i la Química
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Complements per a la formació disciplinar en la Física i la Química
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Innovació docent en Física i Química i iniciació a la investigació educativa a l’aula
Crèdits mínims: 10 | Caràcter: Optatiu
Mòdul 4. Especialitat en Matemàtiques : 28 ects optatius
Matèria: Aprenentatge i ensenyament de la Matemàtica
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Complements per a la formació disciplinar en la Matemàtica
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Innovació docent en la Matemàtica i iniciació a la investigació educativa a l’aula
Crèdits mínims: 10 | Caràcter: Optatiu
Mòdul 5. Especialitat en Tecnologia i Informàtica : 28 ects optatius
Matèria: Aprenentatge i ensenyament de la Tecnologia i la Informàtica
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Complements per a la formació disciplinar en la Tecnologia i la Informàtica
Crèdits mínims: 9 | Caràcter: Optatiu
Matèria: Innovació docent en la Tecnologia i la Informàtica i iniciació a la investigació educativa a l’aula
Crèdits mínims: 10 | Caràcter: Optatiu
Mòdul 6. Pràcticum : 16 ects mixtos
Matèria: Pràctiques en centres de secundària
Crèdits mínims: 10 | Caràcter: Pràctica Externa Obligatòria
Nota: En aquesta matèria es poden realitzar fins a un màxim de 10 ECTS en pràctiques externes de caràcter curricular. (El pla d’estudis contempla un màxim de 10 ECTS per a pràctiques externes de caràcter curricular).
Matèria: Treballe fi de Màster
Crèdits mínims: 6 | Caràcter: Treballe Fi Titulació
Pràctiques en empresa
La matèria del Pràcticum pretén proporcionar a l’estudiant el contacte amb la realitat escolar, afavorint processos de presa de decisions en situacions d’ensenyament i aprenentatge, així com afavorir l’adquisició d’habilitats socials i d’intervenció educativa amb l’objectiu que puga respondre eficaçment a qüestions i problemàtiques essencials en l’acompliment docent.
Obligatòriament s’han de realitzar 200 hores de pràctiques en centres de secundària homologats per la GVA.
Instal·lacions i laboratoris
El Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària és híbrid, per la qual cosa compta amb classes tant presencials (40% del total) com a en línia (60% restant). Les classes presencials, que s’impartiran en horari de vesprades, en aules i laboratoris. Una part de les pràctiques de desenvoluparan en aules informàtiques, i altres en espais específics del centre.
Les aules informàtiques, estan equipades amb PC per a 40 llocs cadascuna. Els laboratoris amb característiques especials, on s’impartiran les especialitats de Física i Química, i la de Tecnologia i informàtica són els següents:
- Lab. de Telemàtica
- Lab. de Sist. Elec. Digitals
- Lab. de Química
- Lab. d’Electrònica de Potència
Per al seguiment de la docència no presencial síncrona i en diferit, la UPV també disposa de la plataforma de Videoapuntes, que permet l’enregistrament automàtic en vídeo de les classes presencials. Actualment existeixen dos sistemes que permeten el disseny i organització de materials docents en línia. El primer, denominat PoliformaT, està basat en Sakai. Cada assignatura del pla d’estudis té el seu propi espai accessible en web i s’accedeix amb usuari i contrasenya. El segon, denominat mitjana UPV, està basat en openEDX. És la plataforma base de disseny de Cursos Oberts Massius En línia (MOOCs d’UPVx).
Finalment, els recintes complementaris usats pel Màster són: Punt informació, Secretaria, RR. Internacionals, Sala d’actes, Biblioteca, Aules d’estudi.