Concurs 5U CV

Concurso Sturtups

La UPV triomfa en el concurs de startups universitàries. Arkadia Space i Impacte han aconseguit el primer i el tercer premi, respectivament

La Universitat Politècnica de València ha aconseguit tres dels vuit premis atorgats en el Concurs 5U CV, el certamen en el qual competeixen empreses i projectes nascuts en les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana.

El primer premi en la categoria Startup (empreses ja constituïdes) ha sigut per a Arkadia Space. El reconeixement, dotat amb 9.000 euros, premia així els seus sistemes de propulsió ecològics i sostenibles per a plataformes espacials i satèl·lits que l’empresa està desenvolupant, des de l’ecosistema emprenedor de la UPV i l’Aeroport de Castelló, on compta amb un banc de proves.

També en la categoria Startup, l’empresa Impacte ha sigut guardonada amb el tercer lloc per les seues aplicacions web, que optimitzen les actuacions d’eficiència energètica en municipis i indústries a través de mapes i dades.

A més, el projecte Cattlely, enfocat a la detecció de mastitis en el bestiar boví a través de sensors i intel·ligència artificial, ha sigut premiat en la categoria Júnior (projectes i idees emergents).

El Concurs 5U CV està promogut per la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, i emmarcat en el Programa LLAMP Serveis d’Emprenedoria Sostenible i Innovació Social.

El concurs ha comptat amb 20 finalistes, quatre per cadascuna de les universitats.

Jornada d’emprenedoria femenina

El lliurament dels premis del Concurs 5U CV s’ha realitzat en el marc d’una jornada de foment del lideratge femení en l’empresa.

La vicerectora d’Estudiants i Emprenedoria de la UPV, Esther Gómez, ha participat en la taula redona “Foment de l’emprenedoria femenina des de les universitats públiques valencianes”, en la qual ha donat les claus de les iniciatives que exerceix Idees UPV, que enguany celebra el seu 30è aniversari com a unitat d’emprenedoria pionera a Espanya.

A més, la taula redona “Visió de l’emprenedoria femenina des de la perspectiva d’emprenedores universitàries”, ha comptat amb la veu de les líders de cinc startups nascudes en ecosistemes universitaris, inclosa Silvia García en representació de la UPV i la seua empresa emergent D-Vallet.