Food Waste & Grown Materials

Des del Basque Biodesign Center volem iniciar converses respecte a la responsabilitat del dissenyador, i les accions que poden posar en marxa a favor del medi ambient a través dels seus dissenys i artefactes. Entenc els valors del biodisseny i els materials sostenibles, els alumnes adquiriran noves habilitats mitjançant activitats pràctiques i teòriques que els permeti submergir-se en aquesta matèria, trencant les barreres entre art i ciència. A través del Biodisseny aprendran a veure la natura amb nous ulls.

Explorarem de manera didàctica i immersiva què és el BIODISSENY, amb un enfocament específic en la innovació sostenible i regenerativa, inspirant-los a explorar i anar més enllà dels usos i aplicacions tradicionals dels materials en el disseny.

Durant un workshop els alumnes treballaran amb deixalles de menjar i altres materials no-tòxics com l’agar agar, el midó o la cel·lulosa per fabricar noves alternatives a materials tradicionals com el fil, el cuir, el paper o la fusta. A més, tindran ocasió de treballar amb l’SCOBY, un organisme viu amb el què podrem aprofundir en nous processos de disseny, on els laboratoris es converteixen en les fàbriques del futur.

Impartit per Adele Orcajada

Horari

5 de maig | 10.00 – 14:00h.

6 de maig | 10.00 – 14:00h.

Espai N-1. Sala d’exposicions (Biblioteca Central UPV)

Inscripció

Gratuïta en Evenbrite des d’aquest enllaç