2026 – EL RACÓ D’ADEMÚS (ADEMÚS, CASES ALTES, CASES BAIXES, CASTELLFABIB, LA POBLA DE SANT MIQUEL, TORREBAIXA I VALLANCA)

La Universitat Politècnica de València, per mitjà del Servei de Promoció i Normalització Lingüística (SPNL), organitza, els dies 24, 25 i 26 d’abril de 2026, l’activitat “Conèixer el territori i la llengua: el Racó d’Ademús (Ademús, Cases Altes, Cases Baixes, Castellfabib, la Pobla de Sant Miquel, Torrebaixa i Vallanca)”, per a practicar la llengua mentre coneixem el territori, inclosa dins de les activitats d’El Vint-i-5, que es realitzen cada any al voltant de la data històrica del 25 d’Abril, amb el valencià com a llengua vehicular.

Informació completa de l’activitat

RECOMANACIONS GENERALS PER A LES RUTES: document d’identitat o passaport, targeta sanitària o de la vostra assegurança, carnet de senderisme (en el cas de tenir-ne), tovallola, gorra o barret, crema solar, llanterna o frontal, armilla reflectant (possible), ampolla amb aigua (1 o 1,5 l), barretes energètiques o fruits secs, càmera fotogràfica o mòbil, bastons de senderisme (en el cas de tenir-ne), motxilla (necessària), calcer de muntanya (preferible) o esportiu (que no tinga la sola llisa) i roba adequada per a una activitat a l’aire lliure per sendes i camins de muntanya a l’interior (calcetins apropiats, impermeable…).

MÉS INFORMACIÓ: dinamitzacio.spnl@upv.es

ORGANITZA:Servei de Promoció i Normalització Lingüística (www.upv.es/bondia)

COL·LABOREN: Acadèmia Valenciana de la Llengua, Mancomunitat de Municipis del Racó d’Ademús, Ajuntament d’Ademús, Ajuntament de Cases Altes, Ajuntament de Cases Baixes, Ajuntament de Castellfabib, Ajuntament de la Pobla de Sant Miquel, Ajuntament de Torrebaixa, Ajuntament de  Vallanca, Parc Natural de la Pobla de Sant Miquel, ADL Agència d’Ocupació i Desenvolupament Local de Castellfabib, Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, Guia “Ademuz Con Los 5 Sentidos”, Creaciones Alalimón, Associació Albar, Associació Cultural Castielfabib, Associació Cultural de Ganxers del Túria, IATR Associació Internacional de Ràfting, Associació Valenciana d’Astronomia, 3 Ventur, Numenius Tours.