UPV Logo

Et vas perdre la Fira de Serveis del campus?

Descobreix les associacions, els serveis i els projectes estudiantils que hi van participar i que poden acompanyar-te durant la teua etapa universitària.

Un curs més, el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha acollit la Fira de Serveis, una trobada que permet a l’estudiantat conèixer de primera mà els serveis, les associacions i els projectes que formen part de la vida universitària.

La iniciativa està dirigida especialment a l’alumnat que fa poc que s’ha incorporat al campus, però també al que fa diversos cursos que hi és i vol conèixer noves activitats i propostes en què participar.

Des de la direcció del campus assenyalen que la finalitat d’aquesta acció és “acostar a l’estudiantat tots els serveis i les oportunitats que ofereix el campus de Gandia més enllà de les aules, com a complement de la formació acadèmica”.

Biblioteca, ICE, SIE, Internacional… i els grups de Generació Espontània del campus

Durant la jornada, diferents unitats i col·lectius universitaris van donar a conèixer la seua activitat i van atendre les consultes de l’estudiantat. Entre els participants hi havia la Biblioteca, l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE), l’Oficina Internacional, la Delegació d’Estudiants del campus o el Servei Integrat d’Ocupació (SIE).

“Encara que ara estiguem en primer, en tercer i quart necessitarem pràctiques d’empresa i volíem informar-nos-en”, explicava Yasuan davant l’estand del SIE del campus, encarregat de gestionar les accions i els programes destinats a facilitar l’accés al món professional i afavorir el desenvolupament de competències per a l’ocupabilitat de l’estudiantat.

També van ser presents en la Fira de Serveis els grups de Generació Espontània del campus: associacions i projectes impulsats pel propi alumnat, com ara BiblioClub, cineclub EPSG, Polímono, Advanced EPSG o el grup de corda del campus.

“Sempre m’ha agradat llegir i, quan hem vist que Biblioclub era un grup de la Universitat, ens hem parat per a preguntar”, van comentar Ainara i Mónica, estudiants de nou ingrés del campus.

D’altra banda, la gent d’Advanced EPSG explicava a l’estudiant que s’acostava al seu estand que “necessitem tots els perfils”, ja que, tal com assenyala Mario, “només així poden eixir millors projectes o podem abastar projectes que, d’una altra manera, no podríem posar en marxa”.

Amb aquest mateix propòsit, Polímono va participar en la Fira en cerca d’actors i actrius “per a fer que el grup cresca i per a buscar cares noves per als nostres càstings i que així siguen viables tots els projectes que tenim aquest curs”, indicava Moisés.

L’Ajuntament de Gandia també va ser present en la Fira de Serveis amb un estand on va facilitar informació sobre la ciutat a totes les persones que s’hi van acostar durant la jornada.

Una jornada que connecta l’estudiantat amb el campus

La Fira de Serveis forma part del PIAE+ i complementa les Jornades d’Acollida; té com a objectiu facilitar que l’estudiantat conega des de l’inici del curs els recursos que té al seu abast, que puga resoldre els seus dubtes i que trobe activitats, projectes i espais de participació que contribuïsquen a enriquir la seua experiència universitària.

La bona acollida d’aquesta edició posa de manifest l’interès de l’estudiantat per conèixer les possibilitats que ofereix el campus i participar activament en la seua vida.