Lectura del manifest del 8M

Divendres 8 de març a les 12.15 h en la Plaça Ferrándiz i Carbonell

Les estudiants del Campus d’Alcoi, Rebeca Barrientos Wolfs y Marta Melis Juan, llegiran el manifest reivindicatiu del Dia Internacional de la Dona:

Declaració CRUE amb motiu del 8 de març, Dia Internacional de la Dona

El 8 de març és una jornada de reivindicació, una jornada que commemora la lluita de les dones per la igualtat de drets, la justícia i l’equitat de gènere. S’ha convertit ja en un dia emblemàtic, que serveix a més per a sensibilitzar a la societat i advocar per un món més igualitari.

El lema de l’ONU per a aquest 2024, «Finançar els drets de les dones: accelerar la igualtat», ens anima a invertir en polítiques per a avançar en la igualtat de gènere com un imperatiu des de la perspectiva de drets humans i una pedra angular per a crear societats més inclusives, que beneficien a tothom. El lema destaca la certesa que les dones tenen molt a oferir al desenvolupament de la nostra societat i que aqueixa aposta manté, també, una dimensió econòmica, perquè excloure o reduir la seua participació suposa, al final, un empobriment social i cultural, sí, però també econòmic. Incrementar la participació de la dona en tota classe de dinàmiques socials no sols és un imperatiu ètic, sinó també un recurs econòmic: molt perd la societat que oblida el talent i l’esforç de la meitat de la seua població.

El 8 de març torna a ser una oportunitat assenyalada en el calendari per a despertar les consciències: la igualtat és un objectiu prioritari de cara a aconseguir una societat lliure, una societat en la qual cap persona gaudisca d’injustos privilegis ni es veja perjudicada per no menys injustes discriminacions. L’educació és fonamental des de les primeres etapes i són les famílies, al costat dels centres educatius, els que han de conjuminar esforços en aqueixa tasca.

En aqueixes coordenades, la responsabilitat de la universitat, com a màxima instància d’educació superior, és fonamental. La universitat ha de coronar els esforços de tot el sistema educatiu, a través d’una visió multidisciplinària en la qual realitzen les seues aportacions totes les àrees de coneixement, totes les especialitats. Amb aqueix objectiu, la universitat cercarà possibilitats i facilitarà el compromís dels poders públics de finançar adequadament aqueix nou escenari de transformació i canvi.

Renovem avui, per tant, el nostre compromís amb la igualtat efectiva, lluitem per l’eliminació de qualsevol mena de violència contra les dones i ens comprometem, com a universitats, al fet que tota la nostra activitat docent i investigadora s’inspire en aqueixos principis. Aqueix és l’únic camí per a aconseguir un món més just i equitatiu.