CienciaLab UPV (València)

Calendari, inscripció i tallers

Campus de Gandia

Calendari

Al campus de Gandia s’han programat tallers els següents dies durant el segon quadrimestre del curs 2023-2024:

Febrer

Dijous 22 i dijous 29

Març

Dijous 7 i dijous 21

Dijous 18 i dijous 25

PROGRAMA:
L’alumnat que visita el campus de Gandia realitza dos tallers d’una hora i mitja de duració cadascun al llarg del matí. Els tallers estan pensats per a un màxim de 20-25 estudiants. Cada centre pot portar dos grups com a màxim per dia. En aquest segon quadrimestre, s’ofereixen aquestes combinacions de tallers, en les dates que s’exposen en la taula següent:

Dijous 22 i dijous 29 de febrer, i dijous 7 de març

Opció A: Mini informatiu en directe (10 h) + Construeix la teua pròpia antena Wifi (12 h)
Opció B: construeix la teua pròpia antena Wifi (10 h) + Mini informatiu en directe (12 h)
Dijous 21 de març, i dijous 18 i 25 d’abril
Opció A: Estudi del medi ambient mitjançant imatges de satèl·lit (10 h) + Gravació i edició de video amb dispositius mobils (12 h)

Opció B: Gravació i edició de video amb dispositius mobils (10 h) + Estudi del medi ambient mitjançant imatges de satèl·lit (12 h)

Inscripció

L’alumnat i el professorat acompanyant han d’arribar al campus a les 9.45 h per a començar amb el primer taller, que dura de 10 h a 11.30 h. El segon serà de 12 h a 13.30 h, i a continuació es podrà realitzar una visita al campus fins a les 14 h.

Els grups han de tenir una grandària de 20 a 25 persones màxim. El professorat interessat a participar pot inscriure al seu grup en el següent formulari:

I per a qualsevol dubte o consulta, poden contactar amb les persones responsables del programa en:

ciencialabgandia@upv.es  · Tel.: 962 84 93 33

Recomanacions per al professorat

· Aconsellem que l’alumnat porte l’esmorzar de casa, per exemple, un entrepà i alguna cosa per a beure.

Tallers

del campus de Gandia

Mini informatiu en directe

Professorat: Víctor Martínez, Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art.

En aquest taller es pretén que l’alumnat siga capaç de realitzar un mini informatiu amb la tècnica del directe en l’estudi de televisió de l’EPSG. Aquests continguts s’emmarquen en el Doble Grau de Comunicació Audiovisual i Telecomunicacions que s’imparteixen al campus de Gandia. Serà dirigit pel professor responsable de l’assignatura Realització Televisiva de 1r, qui introduirà als estudiants en el món dels informatius de televisió, des de la concepció de l’escaleta com a document bàsic de la realització, fins a la realització de l’informatiu en directe amb connexió en directe amb una cambra en l’exterior del plató. Cada estudiant (o grup d’ells) assumirà un dels rols necessaris per a l’execució de l’activitat, sent necessari el treball en equip sota el lideratge de la figura del realitzador/a.

Construeix la teua pròpia antena Wifi

Professorat: Xelo Part i Amparo Girona, Departament de Comunicacions

Els dispositius que utilitzem en el nostre dia a dia (telèfons mòbils, tauletes, videoconsoles, televisors, …) poden connectar-se entre si o a Internet gràcies a la tecnologia wifi, que permet la interconnexió sense fil d’equips usant diferents bandes de radiofreqüències.

En aquest taller, l’alumnat construirà la seua pròpia antena wifi de manera senzilla, només necessitarà una llanda de refrescos buida, connectors i cable. En segon lloc, usant un programari per a analitzar canals Wifi, comprovarem la qualitat de recepció de la nostra antena.

Estudi del medi ambient mitjançant imatges de satèl·lit

Professorat: Javier Estornell, Departament d’Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria.

Es farà un taller dinàmic utilitzant aplicacions informàtiques de lliure accés on els participants exploraran l’ús de la teledetecció per a analitzar canvis significatius de zones amb interès mediambiental (glacials, incendis forestals, zones humides, volcans, cicle de l’arròs a l’Albufera entre altres). Per a això es visualitzaran imatges Sentinel-2 del programa Copernicus i imatges Landsat per a detectar els canvis sobre la superfície terrestre en aquestes zones.

Taller de vídeo vertical i edició mòbil

Professorat: Nàdia Alonso, Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art

L’alumnat gravarà amb els seus dispositius mòbils en diverses localitzacions del campus de Gandia. Després editarà el material en el mateix dispositiu a través de l’aplicació CupCut. L’objectiu és fer un breu vídeo amb música i text sobre el campus, les instal·lacions i els serveis que ofereix..