
Calendari, inscripció i tallers
Campus de Gandia
Segon quadrimestre
Calendari
Al campus de Gandia s’han programat tallers els següents dies durant el segon quadrimestre del curs 2025-2026:
Gener
Dijous 22
Febrer
Dijous 5 i 19
Març
Dijous 5
PROGRAMA:
L’alumnat que visita el campus de Gandia realitza dos tallers d’una hora i mitja de duració cadascun al llarg del matí. Els tallers estan pensats per a un màxim de 20-25 estudiants. Cada centre pot portar dos grups com a màxim per dia. En aquest primer quadrimestre, s’ofereixen aquestes combinacions de tallers, en les dates que s’exposen en la taula següent:
Dijous 22 de gener | |
|---|---|
| Opció A: Què són les tecnologies interactives e immersives? (de 10h a 11.45h) +Estudi del medi ambient per satèl·lit(12h a 13,45h) | |
| Opció B: Estudi del medi ambient per satèl·lit (de10h a 11.45h) +Què són les tecnologies interactives e immersives? (de 12h a 13.45h) |
Dijous 5 de febrer | |
|---|---|
| Opció A: Vull ser podcaster (de 10h a 11.45h) +Estudi del medi ambient per satèl·lit (12h a 13,45h) | |
| Opció B: Estudi del medi ambient per satèl·lit (de 10h a 11.45h) +Vull ser podcaster (de 12h a 13.45h) |
Dijous 19 de febrer | |
|---|---|
| Opció A: Vull ser podcaster (de 10h a 11.45h) +Un viatge virtual al voltant del món (12h a 13,45h) | |
| Opció B: Un viatge virtual al voltant del món (de 10h a 11.45h) +Vull ser podcaster (de 12h a 13.45h) |
Dijous 5 de març | |
|---|---|
| Opció A: Un viatge virtual al voltant del món (de 10h a 11.45h)+ Vull ser podcaster (de 12h a 13.45h) | |
| Opció B: Vull ser podcaster ((de 10h a 11.45h) + Un viatge virtual al voltant del món (de 12h a 13.45h) |
Inscripció
L’alumnat i el professorat acompanyant han d’arribar al campus a les 9.45 h per a començar amb el primer taller, que dura de 10 h a 11.30 h. El segon serà de 12 h a 13.30 h, i a continuació es podrà realitzar una visita al campus fins a les 14 h.
Els grups han de tenir una grandària de 20 a 25 persones màxim. El professorat interessat a participar pot inscriure al seu grup en el següent formulari, disponible a partir de segona quinzena del mes de gener del 2026
I per a qualsevol dubte o consulta, poden contactar amb les persones responsables del programa en:
ciencialabgandia@upv.es · Tel.: 962 84 93 33
Recomanacions per al professorat
Aconsellem que l’alumnat porte l’esmorzar de casa, per exemple, un entrepà i alguna cosa per a beure.
Tallers del campus de Gandia
Un viatge virtual al voltant del món
Professorat: Jesús Martí. Departament d’Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria
En aquest taller, l’alumnat manejarà i coneixerà els últims aplicatius de Google Earth, Voyager, Engine i les dades de geoposicionament obtinguts des d’un GNSS en dispositius mòbils, que els portarà a realitzar un viatge virtual al voltant del món. Practicaran amb les eines necessàries per a la generació d’una ruta, vol virtual i targetes informatives, que representen llocs rellevants.
El taller consta de 3 parts:
Generar un arxiu KML i vol virtual.
Què és un GNSS, com funciona i per a què serveix.
Explorar i manejar les eines Google Earth, Engine i Voyager, així com les últimes eines en imatges satel·litàries.
Què són les tecnologies interactives e immersives?
Professorat: Fernando Boronat Seguí, Departament de Comunicacions
De la mà de Fernando Boronat, expert en tecnologies interactives i immersives del campus, l’alumnat aprenendrà a diferenciar entre interactivitat i inmersivitat. La interactivitat pot ser entre un usuari i un dispositiu (p. ex., un PC), entre diverses persones i un o diversos dispositius, o entre diverses persones locals o remotes. Quant a aquest últim tipus d’interactivitat es mostren exemples de solucions per a teleconferències virtuals amb hologrames en 3D. A més, es presenten noves maneres d’interactuar en la visualització d’esdeveniments esportius reconstruïts en 3D.
Quant a inmersivitat, es presenten definicions, dispositius i exemples d’aplicacions relacionades amb la Realitat Virtual (RV), Augmentada (RA) i Mixta (RM).
Per a demostrar la potencialitat d’aquestes tecnologies, es mostren diverses aplicacions (basades en web) immersives i interactives, incloent efectes multisensorials que han sigut desenvolupades pel grup Immersive and Interactive Mitjana (IIM) del campus de Gandia, liderat per Fernando Boronat.n aquest taller es pretén que l’estudiantat siga capaç de realitzar un mini informatiu amb la tècnica del directe en l’Estudi de Televisió de l’EPS de Gandia.
Aquests continguts s’emmarquen en el Doble Grau de Comunicació Audiovisual i Telecomunicacions que s’imparteixen al campus de Gandia. Serà dirigit pel professor responsable de l’assignatura Realització Televisiva de 1r, el qual introduirà a l’estudiantat en el món dels informatius de televisió, des de la concepció de l’escaleta com a document bàsic de la realització, fins a la realització de l’informatiu en directe amb connexió en directe amb una cambra en l’exterior del plató.
Cada estudiant (o grup d’ells) assumirà un dels rols necessaris per a l’execució de l’activitat, sent necessari el treball en equip sota el lideratge de la figura del realitzador/a.
Estudi del medi ambient per satèl·lit
Professorat: Javier Estornell, Departament d’Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria
Professorat: Javier Estornell, Departament d’Enginyeria Cartogràfica, Geodèsia i Fotogrametria
Es farà un taller dinàmic utilitzant aplicacions informàtiques de lliure accés on els participants exploraran l’ús de la teledetecció per a analitzar canvis significatius de zones amb interès mediambiental (glacials, incendis forestals, zones humides, volcans, cicle de l’arròs a l’Albufera entre altres).
Per a això es visualitzaran imatges Sentinel-2 del programa Copernicus i imatges Landsat per a detectar els canvis sobre la superfície terrestre en aquestes zones.
Vull ser podcaster
Professorat: Raúl Terol, Departament Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art
El present taller té com a objectiu principal apropar el món de la radiodifusió i del podcasting als més joves. Amb una breu presentació de l’estudi de ràdio, les seues diferents parts, la infraestructura tècnica i les aplicacions informàtiques, sense abordar les característiques tècniques de cadascun dels components atenent a la durada de la sessió.
S’exposarà als i les estudiants els quatre pilars fonamentals sobre els que s’asseu el llenguatge radiofònic i que va a ser fonamental per a la posterior producció de la falca radiofònica d’una manera òptima i eficient. Parlarem breument sobre els formats d’èxit al podcast així com de la publicitat a la ràdio per a centrar-nos amb el de major ús, la falca radiofònica.