Setmana de la Cičncia

Del 8 al 12 de novembre, activitats de caràcter científic i divulgatiu

Per cinquè any consecutiu, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), el CEIC Alfons El Vell i la Universitat de València (UV) col·laboren en la Setmana de la Ciència, una iniciativa destinada a fomentar l'interès per la ciència, la tecnologia i la innovació.

Inauguració de la Setmana de la Ciència i del mural dedicat a Ana Ramos

El dilluns, 8 de novembre, s'inaugurarà la Setmana de la Ciència amb la presentació del mural dedicat a Ana Ramos, obra de l'artista urbà Flug. Serà a les 12.00 hores, en el Laboratori d'Organismes I del Campus de Gandia, que a partir d'eixe moment tindrà el nom de la científica.

Després de cursar Ciències Biològiques a Granada, Ramos va treballar en l'Institut Espanyol d'Oceanografia (IEO). Al costat de tres companyes més, va participar en la primera expedició espanyola al continent gelat en 1986 i, des d’aquest moment, va coordinar un projecte per a l'estudi de la biodiversitat dels fons marins de l'Antàrtida Occidental. Paral·lelament, va treballar en la gestió de les pesqueres profundes del nord-oest africà i va ser pionera a introduir l'estudi del bentos de manera sistemàtica en aquests països. En l'actualitat, continua el seu treball com a investigadora col·laboradora en la Universitat de Vigo.

Tallers de sensibilització ambiental

La nova edició de la Setmana de la Ciència inclou quatre tallers dirigits pel professor Víctor García i impartits per alumnat del Grau en Ciències Ambientals:

• El futur importa! (dimarts 9 de novembre)
  • Aprén a reciclar amb La Patrulla Canina! (dimecres 10 de novembre)
  • Som el que mengem! (dijous 11 de novembre)
  • El futur s'esgota, cuidem el planeta! (divendres 12 de novembre)

Els tallers es desenvoluparan en els exteriors del Campus de Gandia.

Conferències a la Casa de la Marquesa de Gandia

D'altra banda, també durant la Setmana de la Ciència tindran lloc quatre conferències sobre temes d'interès científic i tecnològic:

• “30 anys estudiant la biodiversitat marina”, entre Àfrica i l'Antàrtida, a càrrec d'Ana Ramos Martos, de la Universitat de Vigo (dilluns, 8 de novembre)
  • “Què fa un rar com jo en un lloc com aquest? Com ens afecten en el dia a dia les malalties minoritàries”, a càrrec de Daniel Pellicer, biotecnòleg especialitzat en biomedicina (dimarts, 10 de novembre)
  • “L'univers fosc: de què està fet el 95% del cosmos?”, a càrrec d'Alberto Aparici, responsable de divulgació en l'Institut de Física Corpuscular (CSIC/UV) (dimecres, 11 de novembre)
  • “De la grip espanyola a la COVID-19, un segle entre dues pandèmies”, a càrrec d'Antoni Arlandis i Francesc Deves (dijous, 11 de novembre)

Les xarrades es realitzaran a la Casa de Cultura Marqués de González de Quirós, a les 19.30 hores.

Exposició a la Biblioteca Campus Gandia-CRAI

A més, amb motiu de la Setmana de la Ciència, s'ha programat una exposició sobre oceanografia. La mostra romandrà oberta al públic durant tot el mes de novembre en el vestíbul de la Biblioteca Campus Gandia-CRAI i podrà visitar-se digitalment en bibcraigandia.blogs.upv.es

(10/11/2021)