Reunió del Centre d'Estudis Odontoestomatolňgics

La trobada, organitzada per la Càtedra IVIO-UPV, reunirà professionals del sector al Campus de Gandia

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) acollirà la quaranta-novena edició de la Reunió del Centre d'Estudis Odontoestomatològics de València, els dies 1 i 2 de juliol. Aquesta trobada, organitzada per la Càtedra IVIO-UPV amb el suport de diverses institucions, congregarà 150 professionals del sector.

Com ha indicat Joan Faus, director d'IVIO Clínica Dental i president del comité organitzador de la reunió, “fa mesos que estem preparant aquest esdeveniment que servirà per a reunir professionals i estudiants amb l'objectiu de gaudir d'un quadre de ponents de primer nivell, i això és una cosa que ens enorgulleix i ens anima a treballar intensament per a posicionar les nostres institucions com a capdavanteres en el camp de la docència en odontologia”.

Sota el títol “Una visió multidisciplinària de l'odontologia estètica”, pretén ressaltar la necessitat del treball conjunt entre diferents especialitats. Per a això es compta amb reconeguts convidats, principalment rehabilitadors, conservadors o protètics, que intervindran al costat d’ortodoncistes i implantòlegs per a oferir una visió de conjunt de l'odontologia estètica.

Programa de la XLIX Reunió del Centre d'Estudis Odontoestomatològics

La Reunió del Centre d'Estudis Odontoestomatològics de València s'ha estructurat en dues jornades. Durant la primera s'exposaran les comunicacions científiques i clíniques presentades a la nova edició de la reunió, i en les ponències de la segona jornada s'analitzaran les possibilitats actuals de l'odontologia digital, el registre del color dental com a punt de partida cap a l'èxit, la importància de la cirurgia guiada en el tractament amb implants del sector anterior o la desdentada total mitjançant tractament implantològic amb filosofia convergent, entre altres qüestions.

Premis per a les millors comunicacions científiques i clíniques

A més, en el marc de la promoció i l'estimulació de la investigació acadèmica, la XLIX Reunió del Centre d'Estudis Odontoestomatològics s'atorgaran els guardons corresponents a la Comunicació Oral (Premi Vázquez Malboysson), Comunicació Format Pòster (Premi Vicente Castañer) i Fotografia Clínica o Artística (Premi Federico Carbonell). Amb aquesta finalitat, un jurat integrat per professors de les cinc universitats que col·laboren en el congrés (Universitat Politècnica de València, Universitat de València, CEU-Universitat Cardenal Herrera, Universitat Catòlica de València i Universitat Europea de València) s'encarregarà d'avaluar els treballs.

Sobre la Càtedra IVIO-UPV, adscrita al Campus de Gandia

La Càtedra IVIO-UPV, creada el 18 d'abril de 2016 amb seu al Campus de Gandia, és el resultat del conveni signat entre la UPV i l'Institut Valencià d'Investigacions Odontològiques (IVIO), per a la realització d'activitats de formació, recerca, divulgació, transferència de coneixement i altres activitats científiques. La finalitat és promocionar i desenvolupar el coneixement científico-tecnològic en l'àmbit de l'odontologia.

(26/06/2021)