- -
UPV
 

Estudiants del Grau en Tecnologies Interactives presenten els seus projectes

Estudiants del Grau en Tecnologies Interactives presenten els seus projectes

Domotic Home i Murbin, dos projectes innovadors per a donar solució a problemes reals

Estudiants de segon curs del Grau en Tecnologies Interactives (GTI) del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) han presentat els seus treballs desenvolupats en el marc de l'assignatura Projecte Internet de les Coses i Aplicacions Mòbils. Com ha declarat la professora Stella Heras, “aquesta assignatura permet a l'alumnat adquirir i aplicar coneixements sobre diverses tecnologies utilitzades per la indústria actual. D'aquesta manera, pot desenvolupar projectes en equip, amb un marcat aspecte de transversalitat”.
 
Domotic Home
 
Domotic Home és el nom del projecte d'Ángel Buiges, Juan Carlos Hernández, Rubén Pardo, Sergi Sirvent i Alberto Valls. El treball ha consistit en la sensorització d'una paperera de reciclatge per a “conèixer el percentatge d'ompliment de cadascun dels quatre compartiments i analitzar les dades des d'una aplicació mòbil”. Segons els seus creadors, el tret principal és que “proporciona informació en temps real sobre l'impacte de la petjada de carboni, coneixent quants quilos de CO2 ha reduït durant l'any la unitat familiar”. 
 
Per a José Roselló, gerent de Don Hierro, empresa que ha col·laborat cedint els poals de reciclatge, “el projecte demostra la sensibilitat i ganes d'aprendre per part dels alumnes que hi han participat”. 
 
Murbin 
 
Murbin, Mobiliari Urbà Intel·ligent, és un prototip de fanal que interacciona amb el medi. Abidán Brito, Yeray Candel, Raúl de la Fe, Alejandro Losa i Francisco Javier Paños són els seus artífexs. “La nostra proposta presenta una sèrie d'innovacions en relació amb els fanals convencionals. En tractar-se d'un dispositiu intel·ligent, la facilitat de gestió augmenta i podem controlar el funcionament de les lluminàries d'una determinada zona des d'un dispositiu mòbil”. Una altra característica és que “compta amb una sèrie de sensors que recullen dades de l'ambient per a controlar l'horari d'encesa. I pot reduir-se la quantitat de llum emesa i, per tant, reduir el consum elèctric”. 
 
Des d’Axoled Il·luminació, Jaime Grau, exalumne d'Enginyeria de Telecomunicació, “el Campus de Gandia ha sabut adaptar-se a les demandes empresarials a través d'un grau com GTI, que aprofita les tecnologies actuals per a fer fàcil el que abans era difícil”.
 
Grau en Tecnologies Interactives, aprenentatge basat en projectes
 
El Grau en Tecnologies Interactives (GTI) persegueix formar professionals capaços de dissenyar i crear noves solucions tecnològiques i serveis que cobrisquen les necessitats actuals de la societat. Per a la professora Sandra Sendra, directora acadèmica del títol, “a diferència d'uns altres, aquest és un grau on es duu a terme l'aprenentatge basat en projectes. De fet, el 40% del contingut docent és pràctic i en cada curs es realitzen dos projectes. D'aquesta manera, l'estudiant està capacitat per a la seua incorporació en el món laboral”.
 
(26/05/2021)



EMAS upv