Conte sobre la protecciķ del medi ambient

José Manuel Monzó, graduat en Ciències Ambientals, autor del conte El cumpleaños de Nico

Donar a conèixer els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) entre la infància, especialment el número 15, dedicat a la importància de la vida dels ecosistemes terrestres. Aquesta és la finalitat del conte El cumpleaños de Nico, realitzat per José Manuel Monzó, estudiant de la Universitat Politècnica de València (UPV) i dirigit per la professora i investigadora de l’Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient  Cristina Lull.

José Manuel Monzó va estudiar el grau en Ciències Ambientals al campus de Gandia de la UPV i ara cursa el màster en Enginyeria Ambiental a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports.

Conte i activitats

El conte El cumpleaños de Nico va acompanyat d'activitats, amb les quals es reforça l'aprenentatge sobre la importància de realitzar un ús sostenible dels recursos naturals; assegurar la conservació dels ecosistemes terrestres; evitar la desforestació; conservar la diversitat ecològica, i reciclar materials. “Les activitats estan dirigides a estudiants de 6 i 8 anys (1r i 2n de primària), perquè aprenguen de manera dinàmica, entretinguda i col·lectiva aspectes claus per a la sostenibilitat del planeta”, expliquen els autors.

Per tot això, animen els diferents centres educatius a incorporar-les al seu programa de formació, ja que es tracta d'una excel·lent oportunitat perquè “posen en pràctica conceptes relacionats amb els ODS, i potencien valors com el treball en equip i el respecte i la cura del medi ambient”.

Aquest relat forma part del treball realitzat gràcies a una beca concedida per la Càtedra Planeta i Desenvolupament Sostenible (adscrita a l'IEAMA) per a proposar activitats de conscienciació sobre l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible núm. 15. Vida d'ecosistemes terrestres: aportació de la UPV a la societat.

La Càtedra Planeta i Desenvolupament Sostenible

La Càtedra Planeta i Desenvolupament Sostenible naix en el marc dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) aprovats per les Nacions Unides el setembre del 2015, que es classifiquen en cinc eixos d'actuació (persones, planeta, prosperitat, pau i construcció d'aliances).

En aquest context, la Generalitat Valenciana impulsa a les cinc universitats públiques de la Comunitat Valenciana aquests espais de coneixement, per tal que contribuïsquen a formar futures i futurs professionals en l'àmbit dels ODS de l'Agenda 2030 de les Nacions Unides. Concretament, la Càtedra Planeta i Desenvolupament Sostenible impulsa els ODS núm. 6, núm. 12, núm. 13, núm. 14 i núm. 15, corresponents a Aigua neta i sanejament, Producció i consums responsables, Acció pel clima, Vida submarina i Vida d'ecosistemes terrestres, respectivament.

Pots descarregar-te el llibre i les activitats d’aquest enllaç

(06/05/2021)