Repartiment de planters

Aquest dijous, 29 d'abril, de 10 a 13.30 hores, al Campus de Gandia

Aquest dijous, 29 d'abril, es repartiran planters de varietats tradicionals de 10 a 13.30 hores, al costat de la cafeteria del campus.

La finalitat d'aquesta iniciativa és donar a conèixer varietats hortícoles que van deixar de cultivar-se en els camps i horts valencians. En concret, es repartiran varietats d’alficòs (també conegut com a meló serp), de carabasseta i de carabasseta ornamental que poden cultivar-se a casa.

Amb la finalitat de respectar les restriccions sanitàries es recomana enviar prèviament un correu electrònic (mpicosi@btc.upv.es), indicant la varietat que es desitja i s'assignarà una hora de recollida.

Aquesta activitat s'emmarca en el projecte per a grups d'excel·lència PROMETEU (2017/078), subvencionat per la Generalitat Valenciana. Així, gràcies al treball realitzat des de l'Institut Universitari de Conservació i Millora de l'Agrodiversitat Valenciana COMAV-UPV, s'ha aconseguit recuperar varietats autòctones, adaptant-les a la producció ecològica, a més de millorar la seua resposta a les condicions climatològiques, a plagues i malalties, o als requeriments del consumidor, entre altres aspectes.
(28/04/2021)