Un minut per les víctimes de la violència de gènere

La UPV commemora el Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones amb un minut de silenci i la lectura del manifest institucional

[ 25/11/2020 ]

La Universitat Politècnica de València convoca la comunitat universitària, aquest dimecres 25 de novembre, a les 12.00 h, a la lectura del manifest institucional i a un minut de silenci amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones.

Compromesa amb l'educació i la sensibilització social, la UPV sol·licita l'assistència a la comunitat universitària dels tres campus: Vera, Alcoi i Gandia. Es llegirà el manifest institucional i, tot seguit, es guardarà un minut de silenci en repulsa a la violència masclista i com a forma de reparació moral i simbòlica cap a les víctimes.

La Universitat Politècnica de València vol visibilitzar públicament el compromís i el suport de la comunitat universitària amb les dones, els xiquets i les xiquetes víctimes de violència de gènere.

El lloc de trobada en cada campus universitari és: a València, l'edifici del Rectorat; a Alcoi, la plaça de Ferrándiz i Carbonell, i a Gandia, la porta de l'Aulari.

Les persones que hi assistisquen hauran de complir les mesures de seguretat i de distanciament social necessàries en l'actual context de crisi sanitària.

La violència contra les dones en 2020

En 2020, la COVID-19 ha afectat les nostres vides en quasi tots els sentits i a tot el món. Amb el tancament i l'inici de l'aïllament, els casos reportats de totes les formes de violència contra les dones i xiquetes, en particular la violència en l'àmbit privat, van començar a augmentar.

A Espanya, 41 dones han sigut assassinades per les seues parelles o ex parelles en el que portem de 2020, segons la Delegació del Govern per a la Violència de Gènere, cinc d'elles en la Comunitat Valenciana. 23 menors han quedat orfes per la violència masclista.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom