HiPEAC

500 experts internacionals aborden a València el futur dels sistemes informàtics des d’avui fins dimecres que ve

[ 21/01/2019 ]

Quin és el futur dels sistemes informàtics? Com influirà en les nostres vides la intel·ligència artificial? Com seran els assistents virtuals a curt i a mitjà termini? I la computació quàntica?

Aquestes són només algunes de les qüestions que més de 500 experts internacionals abordaran a partir d'avui, i fins dimecres que ve, al Palau de Congressos de València. Serà en la conferència internacional HiPEAC, el major esdeveniment europeu sobre recerca en arquitectura i compiladors per a computació d'altes prestacions, una cita ineludible per a totes les persones interessades en el futur dels sistemes informàtics.

En l'organització de la conferència, organitzada per la xarxa europea HiPEAC, hi col·labora la UPV, a través del Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors (DISCA).

Definint els sistemes del demà

Per a José Duato, catedràtic de la UPV i president d'aquesta edició d'HiPEAC, aquesta conferència permetrà conèixer les darreres novetats en computació d'altes prestacions. "Es tracta d'una oportunitat excel·lent per a debatre sobre temes candents, com ara les tecnologies per a la intel·ligència artificial, amb col·legues internacionals procedents d'una àmplia gamma de disciplines", destaca el professor Duato.

En aquest mateix sentit, el professor Koen De Bosschere (Universitat de Gant), coordinador d'HiPEAC, destaca que la computació és una eina de la qual tots depenem, "i no podem deixar de valorar-ne el progrés estratosfèric dels darrers 50 anys. La conferència HiPEAC, el nostre principal esdeveniment de treball en xarxa, és l'oportunitat perfecta perquè investigadors i representants de la indústria isquen dels seus àmbits d'estudi i participen en la definició dels sistemes del dia de demà".

Revolució en la interacció amb els ordinadors

Els principals ponents d'enguany cobriran tres temes molt diferents i ben pertinents. Monica Lam (Universitat de Stanford) explorarà com els assistents virtuals d'avui lideren una revolució en la forma en què interactuem amb els ordinadors, però això, alhora, pot suposar una amenaça per a la web oberta.

D'altra banda, el fundador de Cadence and Synopsys, Alberto Sangiovanni Vincentelli (Universitat de Califòrnia, Berkeley), traçarà el seu estimulant viatge particular des de la recerca fins a les empreses de milers de milions de dòlars. I, finalment, Koen Bertels (Universitat de Tecnologia de Delft) s'endinsarà en el fascinant món de la computació quàntica.

Entre les activitats organitzades en el marc d'HiPEAC, destaquen un taller i un tutorial sobre la plataforma TULIPP, finançada per la Unió Europea, que proporciona un processament d'imatges d'altes prestacions en un paquet xicotet i de baix consum, enfocat a aplicacions de medicina i de transport.

HiPEAC inclou també el dia de l'estudiant STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, sigles en anglès), que se celebrarà el dimarts 22 de gener, i oferirà als estudiants l'oportunitat de participar en la xarxa HiPEAC, inspirant-los a continuar les seues carreres en aquest camp.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom