- -
UPV
 

Guanyadors III Certamen de Monòlegs Científics

Miguel Ángel Díaz Rodríguez, investigador de l'Institut d'Automàtica i Informàtica Industrial (ai2) i professor ajudant doctor del departament d'Enginyeria de Sistemes i Automàtica (DISA), és el guanyador de la III edició del Certamen de Monòlegs científics UPV, gràcies al seu monòleg “Esa curva roja era yo”. En él, Miguel Ángel parla de la seua veu, de sensors, música i mòbils; també de fusió sensorial i fins i tot del viatge de Buzz Aldrin a bord del Apollo 11. Miguel Ángel és expert en robòtica però, com diu, va arribar un punt en el qual necessitava una cosa distinta i es va apuntar a les classes de cant. I al voltant d'aquest “canvi” articula el seu monòleg, acostant-nos a l'enginyeria, la música i ixe autèntic laboratori de física que és el mòbil que cadascun portem en les nostres butxaques. El segon premi ha recaigut en Alexandra Elizabeth Guanuchi, investigadora predoctoral de l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient (IEAMA), gràcies al seu monòleg “Mis compañeras de investigación”, en el qual ens descobreix l'enorme potencial dels cucs per al tractament i depuració d'aigües residuals i aconseguir un futur cada vegada més sostenible. I el tercer premi ha sigut per a Gonzalo Gurrea Ysasi, amb el seu monòleg "Cuando la tecnología nos falla ". En ell, aquest investigador del departament de Construccions Arquitectòniques desgrana la ciència -les seues mancances- darrere d'una activitat que es dona en totes les llars cada mes de setembre: el folrat dels llibres.


EMAS upv