Enrique Iglesia

Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de València. Investit el 24 de maig de 2010

Biografía

Francisco Torreblanca García, natural de Villena (Alacant), va passar la infància a París, on va començar a treballar en el món de la pastisseria i va demostrar que tenia ganes d'aprendre i d'experimentar.

Des del 1978, quan va obrir la seua pròpia pastisseria, Totel, a Elda (Alacant), s'ha preocupat perquè la innovació i l'estètica estiguen d'acord amb la puresa dels sabors que "moren a la boca".

La seua formació, tant a Espanya com als Estats Units, el Japó, Itàlia, França, Alemanya i Sud-amèrica, s'ha reflectit també en la seua trajectòria professional i en les nombroses distincions que ha aconseguit.

Distingit com el millor mestre artesà pastisser d'Espanya l'any 1988 i el millor d'Europa el 1990, i guanyador del millor pastís de l'any el 1999, aquests premis han fet d'ell un líder en la seua especialitat. Va tenir la responsabilitat de confeccionar el pastís de noces dels prínceps d'Astúries el 2004, any en què, a més, el van nomenar millor pastisser de postres de restaurant d'Espanya.

A banda de totes aquestes distincions, que mostren la seua gran professionalitat, cal dir que també han obtingut nombrosos premis els llibres que ha publicat: La obra de Paco Torreblanca va rebre el premi al millor llibre de postres del món el 2003 (Gourmand World Cookbook Award); Paco Torreblanca 2 va obtenir el premi al millor llibre de postres d'Espanya i el Gourmand World Cookbook Award el 2006; i el 2009 tornà a obtenir aquest guardó per Colección. Piezas de azúcar.

Aquestes obres, juntament amb moltes altres que també ha editat, com ara La seducción del azúcar, Erodelices, La cocina dulce o Siete, són, al costat de vídeos i programes de difusió, una mostra ben palesa de la seua dilatada carrera en aquest món professional. Un saber que transmet a altres professionals a través de l'Escola Europea de Pastisseria i Gastronomia, que dirigeix, i on forma els nombrosos alumnes que té en l'art dels dolços.