Jacques Diouf

Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de València. Investit el 9 de juny de 2009

Biografía

Director general de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació (FAO).

Jacques Diouf (Saint-Louis, Senegal, 1938) es va llicenciar com a enginyer agrònom per l'École Nationale d'Agriculture de Grignon (París) i va obtenir el grau de doctor en Ciències Socials del Món rural per la Facultat de Droit et de Sciencies Économiques de París.

En 1963 va ser nomenat director de l'Oficina Europea i del Programa Agrícola de l'Oficina de Comercialització Agrícola (París-Dakar) i en 1965, secretari executiu del Consell Africà del Cacauet. Durant la dècada dels 70, tingué el càrrec de secretari executiu de l'Associació per al Desenvolupament del Cultiu de l'Arròs a l'Àfrica Occidental i el de secretari d'Estat per a la Investigació Científica i Tècnica del Govern de Senegal.

Entre 1983 i 1984 va ser diputat de l'Assemblea Nacional de Senegal i diputat confederal senegambià (Senegal/Gàmbia). Un any després, en 1985, va ser nomenat conseller del president i director regional del Centre Internacional d'Investigació per al Desenvolupament (Otawa, Canadà). De 1985 a 1990 va treballar com a secretari general del Banc Central dels Estats de l'Àfrica Occidental (Dakar) i en 1991 va ser nomenat ambaixador en missió permanent de Senegal davant de les Nacions Unides a Nova York. En 1993 va ser elegit director general de la FAO, càrrec que exerceix en l'actualitat.

Jacques Diouf ha participat en nombroses i importants reunions internacionals representant el seu país, el Banc Central dels Estats de l'Àfrica Occidental i a títol personal.

Entre les publicacions que té, relacionades amb l'agricultura, l'alimentació i el desenvolupament africà, es poden assenyalar els títols següents: Ethique scientifique et problématique alimentaire, The Challenge of Agricultural Development in Africa i Le fondement du dialogue scientifique entre les civilisations euro-occidentales et négro-africaines.

La seua tasca ha sigut reconeguda per nombrosos governs de tot el món i, entre altres condecoracions, ha rebut el nomenament d'Oficial de la Legió d'Honor de la República Francesa (1978) i la Gran Creu de l'Orde de Malta Pro Merito Melitensi (2006). Així mateix, també ha rebut diverses distincions de l'entorn acadèmic, en què destaquen el nomenament de doctor honoris causa per part d'universitats de tot el món.