20 anys a Gandia

El campus de Gandia tanca el pròxim 8 de juliol la celebració del 20 aniversari amb un acte de retrobament amb antics alumnes, professors i destacades personalitats que formen part de la seua història.

[ 30/06/2015 ]

El campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València celebrarà el pròxim 8 de juliol un acte institucional amb el qual, a més d'acomiadar el present curs acadèmic, clausurarà la commemoració del 20 aniversari de la seua engegada, i tancarà així les activitats que ha realitzat en els últims mesos per a festejar aquesta efemèride.

Durant aquest acte, es projectarà un documental que recull fites importants de la història del centre; es farà un reconeixement a persones que van fer possible la posada en marxa d'aquest, i també es podrà visitar una exposició de fotografies dels primers anys del campus de Gandia.

Sota el lema: "20 anys del campus de Gandia", l'acte, que tindrà lloc a les 19.30 h, a l'aula magna del campus, i estarà presidit pel rector de la UPV, Francisco Mora, pretén ser una oportunitat per al retrobament.

Així, a l'acte -l'assistència al qual és lliure fins a completar l'aforament- estan convidats antics alumnes, professorat i persones que des del seu àmbit han col·laborat perquè existisca el campus, així com qualsevol persona que simpatitze amb aquest centre universitari, situat a pocs metres de la platja de Gandia.

Exposició i documental sobre els 20 anys de vida del centre universitari

Durant l'acte podrà visitar-se una exposició de fotografies dels primers anys del campus de Gandia, i es projectarà un documental que recull les fites més importants del centre universitari, que en algunes zones ha canviat molt en ampliar-se el recinte, que compta amb dos edificis singulars, l'aula magna i el CRAI (biblioteca), mereixedors de nombrosos premis i esments. També es convidarà a intervenir persones rellevants que formen part de la història d'aquest campus de la UPV.

A més, es podrà visitar una exposició de fotografies dels primers anys del campus de Gandia, preparada a partir de les instantànies custodiades per l'Institut Municipal d'Arxius i Biblioteques de l'Ajuntament de Gandia i que estarà situada al vestíbul de l'edifici.

Amb aquest acte, el campus de Gandia posarà fi a un any de celebració del vintè aniversari, en el qual s'han organitzat exposicions, visites i, fins i tot, s'han produït edicions especials del Trofeu Esportiu, de la Setmana de la Ciència, etc., i que va arrancar al setembre de l'any passat amb l'obertura oficial del curs 2014-2015 de tota la UPV, en el qual es va investir doctor honoris causa el fotògraf Jürgen Schadeberg, un dels que millor va saber captar les imatges de l'apartheid a Sud-àfrica.

Aquestes han sigut algunes de les activitats desenvolupades pel campus de Gandia dins del programa d'actes del seu vintè aniversari, que s'ha celebrat aquest curs 2014-2015, ja que va ser el 25 d'octubre del 1994 quan es va inaugurar l'aulari, el primer dels edificis que integren aquest campus i que a poc a poc ha anat creixent amb nous espais i serveis.

Un campus de referència: continua i creix després de 20 anys d'activitat

La iniciativa de creació d'un centre universitari a Gandia es va originar el 1992, quan l'Ajuntament de Gandia i la Universitat Politècnica de València van estudiar la seua implantació. Les classes van començar a l'octubre del 1993, en uns locals del Col·legi de les Escolàpies de Gandia que va llogar l'Ajuntament i va cedir a la Universitat Politècnica per a ús universitari.

El 1994 l'Escola Politècnica Superior de Gandia es va traslladar al Grau de Gandia; naixia així el campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, el qual, des de llavors, s'ha anat dotant de nous edificis, serveis i equipaments. El 2009 s'inaugurava l'últim gran edifici fins al moment, el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació, el CRAI, un espai emblemàtic de 8.000 m2, concebut per a convertir-se en centre de dinamització cultural i referent de les noves metodologies d'aprenentatge i investigació.

Pepe Pastor, director del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, destaca l'aportació del campus al seu entorn durant aquests 20 anys: "Hem format més de 10.000 estudiants; més de 4.300 alumnes d'altres països han conegut Gandia i la seua comarca gràcies a beques internacionals; més de 130 empreses han col·laborat amb nosaltres dins del programa de pràctiques en empresa, i la recerca desenvolupada al campus ha ajudat a millorar empreses i fer-les més competitives".

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant