Menja Mediterrani, menja salut

La UPV celebra el dijous 13 de novembre el Dia de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables, amb activitats als tres campus

[ 12/11/2014 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) celebra dijous que ve, 13 de novembre, el Dia de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables (XVUPS), sota el títol "Menja Mediterrani, menja salut", i amb la realització de múltiples activitats als tres campus: Gandia, Alcoi i Vera (València).

Constituïda el passat 1 d'abril en el marc de la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables (REUS), la XVUPS va nàixer amb el compromís de les cinc universitats públiques valencianes -a més de la UPV, la Universitat de València, la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat d'Alacant i la Universitat Miguel Hernández d'Elx- de desenvolupar de manera conjunta el seu potencial com a agents promotors de la salut, per tal d'incrementar el benestar i la qualitat de vida de qui hi estudia i hi treballa.

La dieta mediterrània, amb efectes saludables científicament demostrats

Amb aquesta finalitat, una de les seues primeres actuacions va ser nomenar el 13 de novembre com el Dia de la XVUPS. En aquesta edició inicial, s'ha decidit promoure la dieta mediterrània, els efectes beneficiosos per a la salut de la qual estan científicament demostrats i de la qual s'està percebent un cert allunyament en els últims temps.

Així, el New England Journal of Medicine va destacar recentment l'evidència de la reducció de la incidència de malalties cardiovasculars a partir de la dieta mediterrània, més baixa en greix, i els beneficis de la qual han sigut demostrats també en l'àmbit de la salut física i mental.

Mesurament del colesterol i la tensió arterial, tallers de reanimació cardiopulmonar, programació de dietes i molt més

El programa del dijous 13 inclou, a l'Àgora del campus de Vera (València) de la UPV, múltiples activitats, com per exemple Coneix i cuida el teu cor, en la qual es duran a terme mesuraments del colesterol i de la tensió arterial a aquelles persones que ho sol·liciten.

De 10.00 a 15.00 hores, tindran lloc dos tallers, que es repetiran cada 30 minuts. D'una banda, Aprèn a salvar una vida, amb pràctiques de reanimació cardiopulmonar bàsica (en col·laboració amb la Càtedra Cardiovascular EVES-Ferrer de la UPV i l'Institut Valencià Procor INSVACOR), i, d'una altra, el Taller de consulta nutricional, en el qual es programaran dietes. A més, d'11.30 a 12.30 i de 13.00 a 14.00 hores, tindrà lloc també el Taller de cuina saludable, en col·laboració amb València Club Cuina.

Tai-txi i una ruta de dos quilòmetres

Organitzada pel Vicerectorat de Responsabilitat Social i Cooperació de la UPV, la celebració compta també amb la col·laboració del Servei d'Esports de la UPV, que durà a terme, de 14.00 a 15.00 h, una classe de tai-txi (Millora la teua salut i benestar).

A més, a partir de les 19.30 h i sota la direcció d'un dels seus monitors, començarà una ruta saludable de dos quilòmetres, amb eixida des de l'Àgora de la UPV.

Gandia i Alcoi

Als campus d'Alcoi i Gandia de la UPV, també es durà a terme, entre les 10.00 i les 15.00 hores, l'activitat Coneix i cuida el teu cor, amb el mesurament del colesterol i la tensió arterial, i el Taller de consulta nutricional, per a programar dietes.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom