- -
UPV
 

Intel·ligibilitat publicitària

Intel·ligibilitat publicitària

El PRHLT-UPV desenvolupa un mètode automàtic per a avaluar la comprensió i facilitat de memorització de frases aïllades



Un equip d'investigadors del centre de recerca Pattern Recognition and Human Language Techonology de la Universitat Politècnica de València (PRHLT-UPV) ha desenvolupat un mètode automatitzat que permet avaluar el grau d'intel·ligibilitat de qualsevol frase de forma individualitzada, valorant-ne quantitativament la facilitat de comprensió i memorització.


Es tracta d'una tècnica completament nova, ja que les utilitzades en l'actualitat només funcionen per a documents complets. Aplicar-la podria ser especialment útil per a conèixer la intel·ligibilitat i l'impacte d'un eslògan publicitari; per a avaluar la dificultat de comprensió de textos legals i discursos polítics, o, fins i tot, per a adaptar guions cinematogràfics.


Útil per a seleccionar eslògans publicitaris


Tal com apunten Luis Leiva i Germán Sanchis, del PRHLT, "en el camp de la publicitat, per exemple, podria ajudar una empresa a decidir entre un eslògan o un altre. El mètode puntuaria cadascun d'aquests, cosa que permetria ordenar-los de major a menor comprensió i triar així quin s'entendrà millor i arribarà a més gent".


El mètode selecciona el grau de memorització i representativitat de les frases, tant en termes lingüístics generals, com per a un context particular. Amb aquesta finalitat, es basa en un model estadístic independent de l'idioma, però que recull implícitament les seues particularitats.


Un model avaluat reeixidament, tant per a frases en anglès com en espanyol


El mètode ha rebut una bona avaluació per part dels investigadors, que van dissenyar un experiment per a contrastar la seua utilitat. En aquest, van utilitzar dos milions de frases del parlament europeu, de les quals van seleccionar les 500 més adequades segons el mètode desenvolupat i dues tècniques similars més.


L'experiment es va realitzar tant en anglès com en espanyol, i les tres tècniques van ser avaluades per parlants de les llengües respectives. En tots els casos, els usuaris van ser capaços de recordar més fàcilment aquelles seleccionades a través del nou mètode desenvolupat, que serà presentat a la fi del mes d'abril en la conferència "Human Factors in Computer Systems (CHI)" de Toronto (Canadà).


Més informació
    Notícia en UPV TV



Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share


Notícies destacades


El mercat, inaccessible El mercat, inaccessible
Comprar un habitatge a València costa avui el doble que en el 2019, mentre els salaris a penes han pujat un 10%
Esportistes UPV campions d'Espanya, d'Europa i del món Esportistes UPV campions d'Espanya, d'Europa i del món
Joan Querol (10 km marxa) i Sandra Gomar (kick-boxing) han aconseguit enguany els títols continentals, i Olivia Monjas ha sigut campiona del món júnior, MVP del Mundial, campiona d'Europa i subcampiona del món sènior amb la selecció espanyola d'hoquei en línia
Càtedra Consum-UPV Càtedra Consum-UPV
La Universitat Politècnica de València i la cooperativa valenciana Consum renoven tres anys més la seua col·laboració
Dones de Ciència ret tribut a Pilar Carbonero, pionera de la biotecnologia vegetal a Espanya Dones de Ciència ret tribut a Pilar Carbonero, pionera de la biotecnologia vegetal a Espanya
El mural en homenatge a Pilar Carbonero està situat a l'ETSEAMN i és obra de l'artista Lu G. Margalef
Activa l'autenticació de doble factor (2FA) per accedir a Microsoft Activa l'autenticació de doble factor (2FA) per accedir a Microsoft
La UPV reforça la ciberseguretat de la comunitat universitària en les aplicacions i serveis corporatius de Microsoft (correu, OneDrive, Word, Excel o Teams)
Contra el melanoma Contra el melanoma
Un equip de la UPV lidera el desenvolupament en fase preclínica d'unes nanopartícules intel·ligents capaces d'eliminar cèl·lules tumorals



EMAS upv