L'Àrea de Promoció i Normalització Lingüística (APNL) activa la campanya "Connecta'l al valencià. El Politraductor al teu mòbil" per promoure l'ús del Politraductor. Enguany hi ha una novetat important: l'ús de l'aplicació poli[T] per a dispositius mòbils.
El Politraductor, basat en la plataforma Apertium, treballa sobre diferents parells de llengües: castellà-valencià, valencià-castellà, etc., i tradueix tot tipus de documents (DOC, HTML, RTF, PPT, XLS, ODT...) i pàgines web.
L'aplicació poli[T], d'aquest mateix programa, té els avantatges següents: no cal Internet per a fer-la servir (només cal descarregar l'aplicació), tradueix textos curts i adreces web (URL), es pot usar el teclat o la veu per a interaccionar, permet compartir fàcilment el text traduït, té controls accessibles per a dispositius tàctils (botons per a triar la direcció de la traducció, la generació o no de marques, etc.) i té missatges d'ajuda en línia.
Els membres de la UPV que participen en aquesta campanya entren en el sorteig d'un portàtil d'11 polzades. Per a participar en la campanya, cal entrar al Facebook de l'Àrea de Promoció i Normalització Lingüística, en l'esdeveniment de "Connecta'l al valencià".
Notícies destacades