- -
UPV
 

Ajudes menjador

Obert, fins al pròxim 5 de setembre inclusivament, el termini de sol·licituds d'ajudes per a cobrir el menú del dia durant el curs 2025-2026

[ 17/07/2025 ]

A fi que cap persona quede exclosa de l'estudi universitari per raons econòmiques, la Universitat Politècnica de València (UPV) ha convocat, de cara al curs acadèmic 2025-2026, les ajudes de menjador, destinades a cobrir el menú del dia, per a alumnat matriculat en estudis oficials de grau o màster.

El termini de presentació de sol·licituds estarà obert des d'avui, 15 de juliol, fins al pròxim 5 de setembre (tots dos inclusivament).

Requisits econòmics i acadèmics

Amb l’excepció lògica de l'alumnat de nou ingrés (al qual se li assignaran, si escau, sense tenir en compte el requisit següent), les ajudes s'adjudicaran a l'estudiantat que, durant el curs acadèmic anterior, va superar el 40% dels crèdits en els quals es va matricular si aquests superaven els 40 ECTS (temps complet); o el 50% si estava matriculat a temps parcial (40 ECTS o menys).

Les sol·licituds dels qui compleixen els requisits acadèmics es prioritzaran tenint en compte la renda per càpita de la unitat familiar, fins a un màxim de 8.000 euros, en ordre creixent, fins a esgotar el nombre d'ajudes convocades (amb un import màxim de 290.678,16 euros).

La determinació de la unitat familiar, el càlcul de la situació econòmica familiar i els criteris d'adjudicació es poden consultar en les bases completes de la convocatòria.

El fet de no aprofitar el 90% dels vals concedits implica la pèrdua de l'ajuda

Amb l'objectiu d'utilitzar la major quantitat possible de vals i aconseguir que el major nombre possible de persones sol·licitants es beneficien d’aquests, es durà a terme un control dels vals consumits.

Així, a aquelles persones beneficiàries que, el 31 de gener de 2026, sense causa prou justificada segons el parer de la Comissió d'Acció Social, no hagen utilitzat almenys el 90% de l'ajuda concedida fins a aquesta data, se’ls revocarà l'ajuda i els vals es reassignaran a persones que es troben en la llista d'espera.

De la mateixa manera, en data 31 de juliol de 2026, les persones beneficiàries que no hagen aprofitat l’esmentat 90% dels vals concedits sense justificació suficient des de l'1 de febrer de 2026, no podran obtenir l'ajuda de menjador el primer semestre del curs 2026-2027.

L'ús indegut de l'ajuda (només és vàlida per al menú del dia)o la utilització per persones diferents al titular, provocarà la revocació d'aquesta.

Com sol·licitar-la?

Qualsevol estudiant pot sol·licitar l'ajuda de menjador emplenant el formulari accessible per via telemàtica, que es troba disponible en la informació personalitzada de l'alumne o alumna (Intranet). Ha de triar el nombre de vals de menjar que preveja consumir durant cadascun dels dos períodes establits (de l’1 d'octubre de 2025 al 31 de gener de 2026, i de l’1 de febrer de 2026 al 31 de juliol de 2026), fins a un màxim de 40 vals per període.

Al·legacions i resolució

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei d'Alumnat publicarà en la seua pàgina web una llista provisional de persones admeses i excloses (incloent-hi el/els motiu/s). Tot seguit les persones interessades disposaran de 5 dies hàbils per a presentar al·legacions.

Una vegada conclòs el termini per a al·legar, i estudiades les argumentacions presentades, s'elevarà la proposta al rector, que resoldrà la convocatòria en el termini màxim d'un mes des de la finalització del termini de presentació d'al·legacions. La resolució definitiva es publicarà aleshores en l’esmentada pàgina web del Servei d'Alumnat.

Bases completes - Convocatòria d'ajudes de menjador 2025-2026

Carlos Ayats Pérez / Àrea de Comunicació UPV

Notícies destacades


Alumni UPV Destacada i Destacat 2025 Alumni UPV Destacada i Destacat 2025
Angélica Anglés Estellés i Alfredo Quijano Rubio recullen la seua distinció, en un acte celebrat a CaixaForum
Campus de Hangzhou Campus de Hangzhou
Personal docent s'implica en el projecte del Beihang València Polytechnic Institute que el rector de la UPV presenta a la ministra de Ciència, Innovació i Universitats
La menstruació, un tema encara estigmatitzat La menstruació, un tema encara estigmatitzat
Un estudi d'INGENIO (CSIC-UPV) assenyala que les generacions més joves perceben la menstruació com un tema més tabú
Naix la Virtual Worlds Association per a impulsar els mons virtuals a Europa Naix la Virtual Worlds Association per a impulsar els mons virtuals a Europa
El catedràtic de la Universitat Politècnica de València, Mariano Alcañiz, forma part del consell directiu fundacional de la nova entitat internacional
Intercanvi cultural Intercanvi cultural
Young-Hyo Park, cònsol general de la República de Corea a Espanya: "Espere que l'Institut King Sejong s'establisca al campus de la UPV l'any que ve"
Dones que estan canviant el món Dones que estan canviant el món
Laura Ángel (Myko), Clara González (Biosoil), Katja Alexandra Ampudia (Far-off), Pilar Prados (Bounsel) i Laetitia Launet (Llum Social) mostren el camí en la Jornada d'Emprenedoria Femenina



EMAS upv