Càtedra BECSA

Esta nova càtedra d'empresa permetrà a l'alumnat d'Enginyeria Civil enriquir el seu aprenentatge

[ 13/06/2024 ]

Explorar l'enginyeria civil a través de pràctiques en empreses i desafiaments pràctics. Són alguns dels reptes als quals podrà enfrontar-se l'alumnat de la UPV gràcies a la nova Càtedra BECSA.

Després d'anys d'estreta col·laboració entre la Universitat Politècnica de València i l'empresa BECSA, totes dues entitats reforcen els seus vincles amb la creació d'una càtedra que permetrà enriquir l'aprenentatge de l'estudiantat de la UPV.

Des de BECSA han mostrat la seua satisfacció per posar en marxa aquesta càtedra: “No podem ignorar que la investigació i el talent són dos intangibles crucials per a respondre a una societat que demana infraestructures sostenibles que facen front a l'emergència climàtica que ja ens presenta el nostre futur més pròxim”, ha afirmat Carlos Muñoz, director general de Simetría Grupo.

A més, la càtedra suposa per a BECSA cuidar un dels seus actius més importants: l'atracció de talent.

Activitats per a l'alumnat

“Un dels principals objectius de la Càtedra BECSA és acostar l'enginyeria civil a l'alumnat, ajudant-lo a descobrir el seu paper dins d'aquesta apassionant professió. Amb aquesta finalitat, es posarà en marxa una ruta plena d'activitats variades. L’estudiantat podrà gaudir de visites a obres en curs, assistir a xarrades inspiradores impartides per professionals del sector i conèixer de prop els diferents departaments de les empreses”, ha explicat Tatiana García, directora de la càtedra i professora de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de la UPV.

L'objectiu final d'aquesta càtedra és contribuir al desenvolupament d'infraestructures sostenibles, i donar a conèixer a l'alumnat dels últims cursos l'activitat en el sector de la construcció, perquè puguen definir la seua trajectòria professional.

La relació entre la UPV i BECSA es va iniciar el 2007, quan el professorat de l’ETS d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports va ajudar a implantar un sistema de gestió de l'R+D+I. El compromís entre la Universitat i l'empresa s'ha anat reforçant al llarg d'aquests anys, amb la col·laboració en el desenvolupament de diversos projectes d'R+D+I amb resultats prometedors.

La formalització de la signatura, l'han duta a terme el rector de la UPV, José E. Capilla, i el màxim responsable de l'empresa, Carlos Muñoz. També van ser presents la vicerectora d'Ocupació, María Dolores Salvador; la directora de la càtedra, Tatiana García, i també part de l'equip directiu de l'empresa BECSA.

Sobre BECSA

BECSA es va fundar el 1969 i està integrada en Simetría Grupo. Va nàixer com una empresa de construcció familiar a Castelló de la Plana, i amb el pas dels anys va anar creixent fins a convertir-se actualment en una de les empreses de construcció més importants de la Comunitat Valenciana.

Trens més silenciosos Trens més silenciosos
Un equip de la UPV guanya el premi Talgo a la Innovació Tecnològica amb un projecte que aconsegueix mitigar el soroll de rodadura ferroviari
UPV Sènior 2024-2025 UPV Sènior 2024-2025
Un total de 2144 persones se sumen enguany a la formació per a majors de 55 anys, 800 més que el curs passat