Rànquing de la SEDEA

Iván Alarcón Ruiz, graduat en Biotecnologia per la UPV, és el número 3 en aquesta branca

[ 05/07/2021 ]

L'apassiona la biologia sintètica aplicada a la biomedicina. I això ho va descobrir estudiant a la Universitat Politècnica de València. Iván Alarcón Ruiz és graduat en Biotecnologia per la UPV i ocupa la tercera posició en el rànquing de la SEDEA en aquesta branca.

Té 22 anys, però un extens currículum. És investigador al Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC) a Madrid, on cerca “noves dianes terapèutiques i biomarcadors per al tractament de malalties de l'aorta i del cor”. Però, a més, continua col·laborant “amb el personal investigador del Laboratori de Control de Biosistemes i Biologia Sintètica, de l'Institut ai2 de la UPV, en el desenvolupament de noves teràpies antitumorals basades en bacteris”.

Precisament va ser al Laboratori de Biologia Sintètica on va descobrir la seua passió, i això va canviar radicalment el seu futur professional. Va passar uns quants anys com a estudiant en pràctiques i allí va aprendre “el dia a dia de la investigació, a manejar projectes i a pensar a llarg termini. Em va permetre iniciar-me en el que veritablement m'agrada i definir el meu camí en acabar el grau”, explica Iván Alarcón, per a qui “la formació de la UPV és molt bona i haver estudiat en aquesta universitat afig un cert prestigi a la teua carrera universitària”.

“El millor són els meus amics de la carrera”

Recorda el seu pas per la UPV com “el període més enriquidor, divertit i fascinant que he tingut fins ara. La qualitat de la UPV és excepcional en tots els aspectes: educatiu, professional i social. El pas per aquesta universitat m'ha aportat una nova visió del món, una ment més oberta, i m'ha permès conèixer gent meravellosa durant el camí”. Amb nostàlgia parla de quatre anys intensos farcits de bons records, entre els quals els millors són “els meus amics de la carrera, que s'han convertit en una part molt important de la meua vida”. Juntament amb el Laboratori de Biologia Sintètica i Control de Biosistemes, que l’ha fet créixer “com a investigador i com a persona”.

Considera que és molt difícil destacar només una persona de totes les que li han fet classe. I nomena “Lynne Yenush (Estructura i Enginyeria de Proteïnes), Eloisa Jantus (Biologia Molecular del Càncer), María Pilar López Gresa (Metabolòmica) i a la directora del grau, María Purificación Lisón. Més enllà dels continguts de les seues assignatures, crec que el que les converteix en grans docents és la seua manera d'entendre l'ensenyament, de connectar amb l'alumnat, la passió i dedicació que posen en cadascuna de les seues classes i, indubtablement, la seua excel·lent qualitat com a investigadores”.

“Alumne exemplar”

Paraules a què respon Lynne Yenus, professora del Departament de Biotecnologia de la UPV, per a qui Iván “era un alumne exemplar. El que més destacaria d'ell és la seua dedicació als estudis i a la formació com a futur professional. Iván tenia molt d'interès, no sols pel que estàvem estudiant en classe, sinó també per altres temes relacionats. Era un alumne molt aplicat, amb moltes ganes d'aprendre i avançar. No em sorprèn en absolut el seu èxit”.

Nascut a Jumilla (Múrcia), considera el campus de la UPV “un dels millors d'Espanya. Et permet gaudir de la universitat més enllà de les classes.”

Al setembre té previst realitzar el doctorat en Biociències Moleculars al Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars (CNIC). Posteriorment, li agradaria “passar uns anys investigant als Estats Units, per a tornar després a Espanya i intentar establir-me com a professor d'universitat, potser a la UPV”, assenyala somrient.

Aquesta notícia forma part de la sèrie Graduats i graduades top de la UPV, que pretén visibilitzar els estudiants més excel·lents del país. Pots llegir més sobre el projecte i conèixer la resta de perfils brillants en: La UPV en el rànquing de la SEDEA.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla