- -
UPV
 

Podrem fiar-nos del cotxe autònom?, podrà un robot operar a cor obert?

DSN 2020, referència mundial de l'àmbit de la computació fiable, reuneix 300 experts i expertes internacionals del 29 de juny al 2 de juliol

[ 23/06/2020 ]

Podrem fiar-nos del cotxe autònom?, podrà un robot fer una operació a cor obert?, quina seguretat i fiabilitat tindrà la Internet del futur? Aquestes són només algunes de les qüestions que s'abordaran en el congrés DSN 2020, l'esdeveniment de referència mundial en l'àmbit de la computació fiable, que reunirà enguany –en format virtual com a conseqüència de la pandèmia de COVD-19– al voltant de 300 expertes i experts internacionals.

Organitzat per l'Institut d'Aplicacions de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions Avançades (ITACA) de la Universitat Politècnica de València (UPV), enguany se celebrarà del 29 de juny al 2 de juliol.

“Es tracta del congrés més important del nostre camp a tot el món”, destaca Juan Carlos Ruiz García, investigador de l'institut ITACA de la UPV i coordinador general del DSN 2020 junt amb el catedràtic Pedro Gil Vicente.

No en va, afig, “permetrà conèixer els últims avanços en el disseny i desenvolupament de tecnologies d'intel·ligència artificial, aprenentatge automàtic, internet de les coses (IoT n’és la sigla en anglès), cadena de blocs (blockchain), xarxes, mobilitat i informàtica en núvol, aplicades a solucions crítiques en l'àmbit de la banca, la producció d'energia, la salut, el transport, la domòtica i els sistemes autònoms, com per exemple, els utilitzats en missions espacials o en vehicles intel·ligents amb assistència a la conducció”.

José Duato, Jeannette M. Wing i Dahlia Malkhi, presents

Entre les persones ponents, destaca la participació de tres, expertes de primer nivell i renom mundial, cadascuna en el seu camp, dins de l'àmbit de la informàtica. D'una banda, el catedràtic de la UPV, Premi Jaume I i membre de la Reial Acadèmia Espanyola de Ciències Exactes, José Duato, parlarà sobre com afrontar els problemes de qualitat de servei que tindrà la Internet del futur.

Per part seua, Jeannette M. Wing, catedràtica de la Universitat de Columbia (els Estats Units), tractarà sobre la confiança que podem depositar en l'ús de la intel·ligència artificial en solucions computacionals crítiques, com per exemple, la conducció autònoma, el diagnòstic clínic o les operacions assistides per robots.

Completa la trilogia d'asos la científica Dahlia Malkhi, cap d'investigació en la companyia estatunidenca Calibra Inc, qui centrarà la intervenció en l’anomenada criptoeconomia, posant l'accent principalment en el present i futur de les solucions de cadena de blocs.

A més, el congrés presenta diferents tallers i tutorials en els quals, entre altres temes, s'analitzaran: la seguretat i protecció de sistemes informàtics per al transport intel·ligent; els desafiaments per a un aprenentatge automàtic de confiança i segur, o les últimes tendències en algorítmica per a la detecció d'intrusions i atacs informàtics a empreses.

La IFIP i la IEEE Computer Society, patrocinadors

Patrocinat per la International Federation for Information Processing (IFIP) i la IEEE Computer Society, DSN 2020 compta, a més, amb la col·laboració d'Intel, Oracle, la iniciativa en ciberseguretat de la Commonwealth i el Departament d'Informàtica de Sistemes i Computadors (DISCA) de la UPV.

Notícies destacades


Mekreo, l'èxit d'un projecte de vida Mekreo, l'èxit d'un projecte de vida
Eliminar residus plàstics agrícoles és l'objectiu, des de fa dues dècades, d'Elena Moreno i Miguel García, els dos llicenciats UPV guanyadors del Climate Launchpad Spain 2025
EmoWELL EmoWELL
Un equip de la UPV i la UV crea un videojoc que ajuda a millorar la gestió emocional en gent jove universitària
Profeta a la seua terra Profeta a la seua terra
Dones de Ciència rendeix tribut a Benifaraig a la investigadora Amparo Chiralt
Myko, el futur de la construcció sostenible? Myko, el futur de la construcció sostenible?
Dos estudiants de la UPV, secundats per IDEES, guanyen la 5a edició de l'imaginPlanet Challenge i aconsegueixen la final europea del Climate Launchpad
Referent en l'R+D+I amb segell UPV Referent en l'R+D+I amb segell UPV
L'Institut ai2 de la UPV compleix 25 anys d'investigació amb més de 1000 projectes d'R+D+I a càrrec seu, 37 patents i 4 spin-off
Combustibles més eficients Combustibles més eficients
L'Institut de Tecnologia Química (CSIC-UPV) publica en la revista 'ACS Catalysis' el desenvolupament de nous catalitzadors per a reutilitzar el diòxid de carboni, substància clau en el calfament global



EMAS upv