- -
UPV
 

Especial Hyperloop - Dia 3

L'Hyperloop UPV supera algunes proves en un dia tranquil que precedeix les jornades més complicades de la competició

[ 17/07/2019 ]

El recinte en el qual transcorre la Hyperloop Pod Competition 2019 és un gran pàrquing que SpaceX utilitza durant tot l'any per a emmagatzematge i que es neteja per complet per a l'esdeveniment. Des de la porta d'entrada s'observen les petites carpes blanques, dues per participant, on els conjunts universitaris treballen sense descans de 9 a 17 hores cada jornada que dura la competició.


És fàcil arribar al lloc aquests dies. En primer lloc, perquè quan estàs a prop sempre hi ha algun grup de joves amb samarretes, del mateix color i amb el logo de la universitat d'origen, dirigint-se cap allí. En segon lloc, perquè es troba just al final de l'avinguda Jack Northrop, on es troba el tub de buit de SpaceX i que pot veure's fàcilment en Google Maps.


En una de les carpes hi ha un ventilador industrial que algun equip espavilat ha portat per a alleujar la calor sufocant. També hi ha algunes de buides: la gran pressió del repte fa que alguns classificats no puguen assistir finalment en fallar-los la logística o qualsevol altra peça de les mil que cal tenir en compte per a acudir reeixidament a Los Angeles.

Un dimarts tranquil en una enrevessada competició

El dimarts, el conjunt Hyperloop UPV supera a primera hora del matí l'últim dels tests de l'avaluació de la Battery Inspection, la qual cosa els autoritza a encendre la bateria del prototip en qualsevol moment. A continuació, presenten els procediments per a superar la prova següent i reben algunes recomanacions per a millorar-los. Tothom es posa a la feina amb l'objectiu de sol·licitar una nova revisió abans que finalitze el dia.


La Hyperloop Pod Competition és complexa des de la perspectiva de la persona visitant, al qual tot li sembla un galimaties d'assajos, avaluacions i advisors. Tot es resumeix, no obstant això, a aprovar les 10 avaluacions -compostes al seu torn per petits tests- que donen accés a l'onzena: el llançament del prototip en el tub de buit.


Salvar algunes proves més específiques, com la Battery Inspection o la Mechanical Fit Check, és requisit indispensable per a accedir a d'altres de més globals com el Functional Test, però no hi ha un únic camí a l'hora de superar-les. De fet, l'estratègia per a decidir quines avaluacions certificar abans és essencial en la batalla per aconseguir el tub, ja que l'equipament requerit per a això -present al recinte- té una disponibilitat molt limitada.


Un equip pot preferir intentar superar les avaluacions optant per les número 1, 4, 3, 2 i 5 en aqueix ordre, mentre que un altre pot optar per 4, 1, 2, 3 i 5. No obstant això, el test en la cambra de buit pot durar prop de dues hores per participant. Si es té en compte que hi ha dues dotzenes de formacions i a penes 50 hores de competició abans del diumenge, els comptes estan clars (i molt justes). Arribar prompte a determinat equipament per a evitar pauses o cues es converteix en una guerra estratègica entre directors d'equip.

Dos polsims de dificultat afegits

Per si tot això fóra poc, dos ingredients s'afigen a aquesta complicada recepta. El primer és la disponibilitat dels advisors, els enginyers i enginyeres que realitzen les avaluacions. Els participants han de sol·licitar-los que els visiten, però disposen de poc temps i hi ha molts prototips per atendre. A més, si per casualitat no està tot preparat quan un revisor o revisora sol·licitat apareix de forma sobtada, el prototip passa al final de la cua de revisions i es perd un temps preciós.


El segon és que cada prova que cal valorar té una part prèvia: l'aprovació dels procediments. Això implica que abans, si més no, de poder intentar superar un test, la manera en la qual serà executat -redactada al detall en paper- ha de ser aprovada per l'equip enginyer de SpaceX. Aquesta fase prèvia és tan minuciosa i meticulosa que fins i tot és necessària la validació del procediment per a traure el prototip de la caixa de transport o desplaçar-lo fins a la carpa.

24 hores al dia

Les proves del desafiament determinen tota l'organització i el funcionament del conjunt Hyperloop UPV. Cada grup de treball (propulsió, estructures, energia...) s'encarrega dels assajos específics del seu àmbit i són les persones que es troben al recinte durant aquesta avaluació.


De la mateixa manera, si un determinat dia no has hagut de certificar cap test vinculat a la teua àrea és molt probable que durant la pròxima jornada sí que te'n toque algun, per la qual cosa quan el prototip torna a la casa, a partir de les 17 hores, és el teu torn per a treballar a fons fins a altes hores de la matinada a fi de tenir-ho tot preparat per al matí següent.


Les hores del dimarts s'extingeixen i l'equip Hyperloop UPV no realitza més avaluacions; la nova revisió no ha arribat finalment. Avui dimecres intentaran superar alguns tests relacionats amb l'aviònica, per la qual cosa els membres d'aquesta secció han passat la nit en blanc. En la competició es respira la calma que precedeix la tempesta: a partir d'avui, comencen les proves més complicades. El més difícil encara.



---



Hyperloop Pod Competition 2019, dia a dia


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 0


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 1


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 2


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 3


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 4


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 5


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 6


- Especial Hyperloop UPV 2019 - Dia 7



Notícies destacades


THE per matèrias THE per matèrias
La Universitat Politècnica de València inclosa un any més entre les 500 millors universitats del món en Ciències de la Vida
30 aniversari IDEES 30 aniversari IDEES
Idees UPV celebra els 30 anys reconeixent la tasca de persones i empreses implicades en la seva història
Motxilla solidària Motxilla solidària
Dona material escolar per a estudiants del programa de la Fundació Secretariat Gitano de la Comunitat Valenciana
Ampliació d'ENHANCE Ampliació d'ENHANCE
Tres universitats capdavanteres d'Europa, ETH Zuric, TU Delft i Gdansk Tech, s'uneixen a l'aliança de la qual forma part la UPV
Up!Steam4 Up!Steam4
Arranca Up!Steam4, concurs que desafia els xiquets i xiquetes a dissenyar una ciutat sense fum, sense soroll i digital
La huella del plástico La huella del plástico
Són els que necessites per a conèixer els efectes del plàstic, sota el guiatge del personal investigador de la UPV

EMAS upv