28 de juny

La UPV, compromesa amb la llibertat i igualtat en dignitat i drets per a la comunitat LGTBI+

[ 28/06/2018 ]

"Enguany, en què se celebra el 70 aniversari de la Declaració universal dels drets humans, la Universitat Politècnica de València reafirma el seu compromís amb l'impuls d'aquelles accions que contribueixen a l'exercici efectiu dels drets individuals i col·lectius.

Els drets humans en relació amb l'orientació sexual i la identitat de gènere, reconeguts en els Principis de Yogyakarta, inspiren les polítiques encaminades a garantir el gaudi de tots els drets sense discriminació per motius d'orientació sexual o identitat de gènere.

Per això, la commemoració del 28 de juny com a reconeixement de la comunitat LGTBI+ és també una fita de progrés social que reforça la nostra cohesió i avanç conjunt, i a la qual ens unim com a institució.

Com s'estableix en els Objectius de desenvolupament sostenible, és responsabilitat nostra no deixar ningú enrere en la lluita contra la desigualtat i la injustícia. La implementació de l'Agenda 2030 depèn de la inclusió de totes les persones en la participació política i cívica, el benestar econòmic, la seguretat personal i la lluita contra la violència, la salut i l'educació com a dimensions demostratives del nivell d'integració efectiva de les persones LGTBI+ en les diferents realitats.

La Universitat, a l'avantguarda de les respostes a les demandes socials, treballa per a incorporar aquells instruments que possibiliten el ple exercici dels drets civils de les persones LTGBI+.

En aquest sentit, el passat 26 d'abril va ser aprovat en Consell de Govern el Protocol d'atenció a la identitat i l'expressió de gènere de la Universitat Politècnica de València, dirigit a garantir el dret d'autodeterminació de les persones que manifesten una identitat de gènere sentida diferent de l'assignada en el moment del naixement, a l'empara de la Llei 8/2017, de 7 d'abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana.

Com a rector, és una satisfacció comptar amb la col·laboració de la comunitat universitària per a garantir la igualtat d'oportunitats i la no-discriminació per raons d'orientació sexual, o d'identitat o expressió de gènere.

Des de la formació integral de l'alumnat, des de la nostra pràctica diària, des de la nostra responsabilitat social, ens unim al reconeixement de la comunitat LGTBI+.

El nostre compromís fa real la llibertat i igualtat en dignitat i drets de totes les persones."

Francisco Mora, Rector de la UPV

(Imatge de Jingjing Yang)

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local