"Estudiar a la UPV és un somni per a mi"

Ana Ballester, la valenciana que ha impressionat Espanya amb unes PAU perfectes, tria Enginyeria Industrial

[ 26/06/2018 ]

Ana Ballester, la valenciana de 17 anys que ha impressionat Espanya en realitzar unes proves d'accés a la universitat (PAU) perfectes, ho té clar: estudiarà a la Universitat Politècnica de València (UPV).

La jove, formada al Col·legi Gran Associació de València, cursarà Enginyeria Industrial al campus de Vera de la UPV: "Des de sempre he dit que volia ser enginyera. Fa que vinc al Poli des de la guarderia, i després a l'Escola d'Estiu. Per a mi, estudiar a la UPV és com un somni. Les matemàtiques m'encanten, i les ciències en general, també. En l'opció de salut creia que no tenia la meua vocació, així que l'enginyeria va ser la meua opció".

Impressionada per l'enrenou mediàtic del seu examen perfecte

Ana, que reconeix haver anat "molt relaxada al selectiu", està impressionada per l'enrenou mediàtic de la seua gesta, de la qual es va assabentar d'una manera sens dubte peculiar: "Estava en una cala de Mallorca amb tots els meus amics, i només arribar em vaig quedar sense bateria, quan les notes eixien en mitja hora. Vaig pensar: 'bé, m'ha eixit molt bé, tampoc tinc tanta pressa per saber-les. Ja les veuré quan arribe a l'hotel'. I és clar, mon pare m'estava telefonant com un boig, però no podia contactar amb mi. Llavors, va telefonar a una amiga, que estava en una altra cala, va venir a per mi, i li telefonàrem. Vam anar corrents a agafar un taxi perquè havia d'enviar un vídeo a Antena3. Jo estava en xoc. No vaig tenir temps ni per a assimilar-ho. En la vida m'hauria imaginat una cosa així. Em van cridar aquell mateix dia d'un munt de periòdics per a fer-me entrevistes. Després, també Telecinco... La veritat, una cosa impressionant que un no s'imagina".

La clau, "portar-ho tot al dia"

La clau del seu èxit, per a Ana, ha sigut "l'esforç diari, portar-ho tot al dia. Després d'estudiar per a la tercera avaluació, que ja anava tota la matèria, els finals... preparar el selectiu va ser un repàs de tot el que havia après".

Quant a l'elecció del grau, la futura alumna de la UPV explica: "No tinc una vocació molt clara, i com l?enginyeria industrial ofereix unes possibilitats amplíssimes, és la millor opció. Una vegada entre, ja veuré què és el que de debò m'agrada. Sí que em criden molt l'atenció les energies renovables, i m'agradaria, en un futur, dedicar-m'hi i aportar el meu granet d'arena". Ara, a lluitar per a aconseguir-ho. Un plaer donar-te la benvinguda a la UPV, Ana.

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors
La UPV ha organitzat el congrés internacional Enfocaments Interdisciplinaris per a la Protecció de la Infància en Internet, del projecte d'investigació Stoponsexgroom