13/03/24
Notícia
3a conferència del CICLE SOBRE INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL, organitzat pel Vicerectorat de Planificació, Oferta Acadèmica i Transformació Digital de la UPV, en col·laboració amb Universitat Sènior

24 d'abril de 2024, de 16.30 a 18.30 h, sala Nexus (6G)

José Hernández Orallo, “Qüestions eticofilosòfiques al voltant de la IA”

Inscripció: des del 21 de març de 2024, a les 9.00 h (+ informació)

Aquesta tercera conferència serà impartida per José Hernández Orallo, catedràtic d'universitat del Departament de Sistemes Informàtics i Computació de la Universitat Politècnica de València i investigador sènior del Centre Leverhulme per al Futur de la Intel·ligència, de la Universitat de Cambridge, al Regne Unit.

Va rebre una llicenciatura, i una Magister Scientiae en Ciències de la Computació de la UPV, completada en part a l'Escola Nacional de la Universitat de València, i en un doctorat en Infós de la Universitat de València.

Les seues activitats acadèmiques i de recerca han abastat diverses àrees de la intel·ligència artificial, l’aprenentatge automàtic, la ciència de dades i el mesurament de la intel·ligència, amb un enfocament en una anàlisi més perspicaç de les capacitats, generalitat, progrés, impacte i riscos de la intel·ligència artificial. Ha publicat cinc llibres i més de 200 articles de revistes i articles de conferències sobre aquests temes. La seua recerca en l'àrea de l'avaluació de la intel·ligència mecànica ha sigut coberta per diversos mitjans populars, com The Economist, New Scientist o Nature. Continua explorant una visió més integrada de l'avaluació de la intel·ligència natural i artificial, com s'ha reivindicat en el seu llibre The measure of all minds (‘La mesura de totes les ments’) (Cambridge University Press, 2017, Premi PROSE 2018). És membre de l'AAAI, CLAIRE i ELLIS, i membre d'EurAI .

Investigar un dels grans desafiaments científics d'aquest segle és entendre què és la intel·ligència i com es pot recrear. La seua part és, d'una banda, l'avaluació i el mesurament de sistemes intel·ligents en general i aprenentatge automàtic en particular, i de l’altra, una recerca més aplicada sobre la ciència de dades, la mineria de dades i la programació inductiva.

PROGRAMA:

28 de febrer, Jordi Linares Pellicer, “Introducció a la IA”

20 de març, Ana Cidad Vila, “Aplicacions de la IA”

24 d’abril, José Hernández Orallo, “Qüestions eticofilosòfiques al voltant de la IA”

15 de maig, César Ferri Ramírez, “Riscos, amenaces i oportunitats de la IA”