Referències normatives sobre avaluació: Aprendizaje + Docencia: UPV
- -
UPV
 
Referencias normativas sobre evaluación

Referències normatives sobre l'avaluació de l'aprenentatge

La UPV ha elaborat unes recomanacions amb la finalitat de racionalitzar les activitats d'aprenentatge i avaluació, tenint en compte la normativa existent i la càrrega de treball, tant de l’alumnat com del professorat (Acord del Consell de Govern de 30 de maig del 2019).

Aquestes recomanacions s'han definit prenent com a marc de referència:

  1. Els criteris i directrius per a l'assegurament de la qualitat en l'espai europeu d'educació superior elaborats per l'Associació Europea per a l'Assegurament de la Qualitat en l'Educació Superior (European Association for Quality Assurance in Higher Education, ENQA)

  2. 2. Les directrius desenvolupades en l'articulat de la Normativa de règim acadèmic i avaluació de l'alumnat (NRAAA) de la UPV.

Recomanacions sobre les activitats d'aprenentatge i avaluació a la UPV

  1. Les recomanacions permetran encaixar qualsevol sistema d'aprenentatge i docència, incloses les activitats formatives i d'avaluació previstes, que complisca les directrius establides en els punts següents.
  2. Ha d'existir un alineament entre els resultats d'aprenentatge, la metodologia docent i la metodologia d'avaluació prevista. Així, segons es definisquen els resultats d'aprenentatge, es desenvoluparan unes activitats formatives i d'aprenentatge, juntament amb un sistema d'avaluació concorde que genere evidències de l'abast i adquisició de les competències associades.
  3. En la mesura que siga possible, el pes d'una metodologia d'avaluació ha de ser coherent amb la càrrega lectiva (ECTS) de les activitats formatives i d'aprenentatge, i la labor discent de l'alumnat.
  4. Com a norma general, un acte d'avaluació puntual no ha de superar el 40% del total de la qualificació final. Aquesta ha de considerar els resultats parcials de diferents actes d'avaluació realitzats al llarg del període de docència.
  5. El sistema d'avaluació ha d’incloure mecanismes per a orientar l'estudiant sobre el procés d'aprenentatge.
  6. Com a norma general, els sistemes d'avaluació han d’incloure un procediment de recuperació.
  7. Cal establir mecanismes per a garantir una avaluació equitativa.
  8. Les ERT han d’establir mecanismes de coordinació i seguiment dels actes d'aprenentatge i avaluació que garantisquen una càrrega de treball equilibrada per al professorat i els estudiants.

EMAS upv