AUTORES; Boni, A.; Gómez-Torres, M.LL.; Peris, J.; McGee, R.
TÍTULO: ¿Qué conocimiento para qué desarrollo? Reflexiones desde la investigación universitaria
REVISTA: Revista Española de Desarrollo y Cooperación, 31, pp- 97-111
AÑO: 2013
AUTORES: Boni, A.; McDonald, P.; Peris, J.
TÍTULO CAPÍTULO: Cultivating global citizenship in engineering courses
REFERENCIA LIBRO: Higher Education for the public good. Views from the South
EDITORES: Leibowitz, B.
EDITORIAL: Sun Press/Trentham Books
AÑO: 2012
AUTORES: Boni, A.; McDonald, P.; Peris, J.
TÍTULO: Cultivating engineers’ humanity: Fostering cosmopolitanism in a Technical University
REVISTA: International Journal of Educational Development 32, pp. 179–186
AÑO: 2012
AUTORES: Boni, A.; Sow, J.; Hofmann-Pinilla, A.
TÍTULO: Educando para la ciudadanía global. Una experiencia de investigación cooperativa entre docentes y profesionales de las ONGD
REVISTA: Estudios sobre Educación, 23, pp. 63-81
AÑO: 2012
AUTORES: Belda, S.; Boni, A.; Peris, J.; Terol, L.
TÍTULO: Capacity development for emancipatory social change. Reimaging university learning and teaching for critical development practitioners
REVISTA: Journal of International Development
AÑO: 2012
AUTORES: Lozano, J.F., Boni, A., Peris, J and Hueso, A.
TÍTULO: Competencies in Higher Education: A Critical Analysis from the Capabilities Approach
REVISTA: Journal of Philosophy of Education
AÑO: 2012
AUTORES: Boni, A.; Gasper, D.
TÍTULO: Rethinking the quality of universities: how can human development thinking contribute?
REVISTA: Journal of Human Development and capabilities, 13 (3), pp. 451-470
AÑO: 2012
AUTORES: Boni, A.; Peris, J.; Rodilla, J.M.; Hueso, A.; Félix Lozano, J.
TÍTULO CAPÍTULO: Cosmopolitan citizenship in Higher education.
REFERENCIA LIBRO: Higher Education and the Capability Approach
EDITORES: Watts, M.
EDITORIAL: Symposium Books
LUGAR DE PUBLICACIÓN: Oxford
AÑO: 2012
AUTORES: Boni, A.; Gasper, D.
TÍTULO: La universidad como debiera ser. Propuestas desde el desarrollo humano sostenible para repensar la calidad de la universidad
REVISTA: Sistem, 220, pp. 99-115
AÑO: 2011
AUTORES: Boni, A.
TÍTULO: Educación para la ciudadanía global. Significados y espacios para un cosmopolitismo transformador.
REVISTA: Revista Española de Educación Comparada 17, pp. 65-68
AÑO: 2011
AUTORES: Boni, A.
TÍTULO: Educación para la ciudadanía global. Significados y espacios para un cosmopolitismo transformador.
REVISTA: Revista Española de Educación Comparada 17, pp. 65-68
AÑO: 2011
AUTORES: Palmer, E.; Gallegos, D.; Malavisi, A.; Boni, A.; Pedrajas. M.
TÍTULO: The Eighth International Conference On Ethics and Development of the International Development Ethics Association “Ethics of Human Development and Global Justice: Responsibility of Institutions and Citizens for Action on Poverty.”
REVISTA: Éthique et économique/Ethics and Economics 8 (1)
AÑO: 2011
AUTORES: Boni, A.; Peris, J.; Hueso, A.; Lozano, J. F.
TÍTULO: Capabilities for a cosmopolitan citizenship in higher education. The experience of the Technical University of Valencia
REVISTA: Procedia Social and Behavioral Sciencie, 9, pp. 1998-2010
AÑO:2010
AUTORES: Boni, A.; Lozano, J.F; Walker, M.
TÍTULO: La educación superior desde el enfoque de capacidades. Una propuesta para el debate
REVISTA: Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado 13 (3), pp. 123-131
AÑO: 2010
AUTORES: Boni, A; Lozano, J.F.
TÍTULO CAPÍTULO: The Capability Approach as an Alternative Framework for Higher Education Goals – Conceptuals Reflection and Practical Proposals for Building Democratic Citizenship at University
TÍTULO LIBRO: Education, Welfare and the Capabilities Approach
EDITORES: Otto; Ziegle
EDITORIAL: Barbara Budrich Publishers
AÑO: 2010
AUTORES: Boni, A.
TÍTULO: Selected papers from the 2009 International Conference of the Human Development and Capability Association
REVISTA: Journal of Human Developmend and Capabilities, 11 (3)
AÑO: 2010
AUTORES: Boni, A.; Peris, J.; López, E.; Hueso, A.
TÍTULO: Scrutinising the Process of Adaptation to the European Higher Education Area in a Spanish University Degree Using Power Analysis
REVISTA: Power and Education 1, PP. 319-332
AÑO: 2009
AUTORES: Calabuig, C.
TÍTULO DEL CAPÍTULO: Criterios para el diseño, ejecución, tutela y valoración de PFC en cooperación para el desarrollo
LIBRO: Proyectos Fin de Carrera en Cooperación para el Desarrollo.
PÁGINAS: 35-50
EDITORIAL: Universidad Politécnica de Madrid e ISF Asociación para el Desarrollo
LUGAR DE PUBALICACIÓN: Madrid
AÑO: 2009
AUTORES: Calabuig, C.; Gómez Torres, M. Ll.
TÍTULO: Prácticas de participación social en ONG: una experiencia de educación para el desarrollo en el marco de enseñanzas técnicas universitarias
PUBLICACIÓN: Proceedings IV Congreso Universidad y Cooperación, celebrado en Barcelona (España).
AÑO: 2008
AUTORES: Boni, A.; Lozano, J.F.
TÍTULO: The generic competences: an opportunity for ethical learning in the European Convergence in Higher Education
REVISTA: Higher Education 54, pp. 819-831.
AÑO: 2007