Qualitat internacional

El Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge renova l’acreditació EUR-ACE

El Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, que s'imparteix al campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha renovat la certificació EUR-ACE.

Després d'un llarg procés, la comissió d'acreditació ha considerat ampliar el període de vigència del segell obtingut en 2016 durant sis anys més, fins a 2028.

Per a la directora acadèmica del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, Amparo Girona, “és un orgull per al nostre campus de Gandia i per a tots els que en formem part que el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge estiga acreditat amb el segell internacional EUR-ACE que reconeix aquelles titulacions el programa formatiu de les quals compleix amb qualitat les exigències professionals en l'àmbit de l'enginyeria”.

Durant l'acte de lliurament celebrat en la UPV, la responsable del programa de segells internacionals de qualitat de l’ANECA, Anabel Bonilla, va destacar que “per a mi té molt valor que s’aposte per aquests segells, perquè és una avaluació voluntària que suposa un esforç important, i que es fa pels estudiants”.

Segell d'excel·lència EUR-ACE

El segell d'excel·lència internacional EUR-ACE és un certificat que concedeix l’European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) a una universitat respecte d’un títol d'Enginyeria de Grau o Màster avaluat segons una sèrie d'estàndards definits, d'acord amb els principis de qualitat, rellevància, transparència, reconeixement i mobilitat contemplats en l'Espai Europeu d'Educació Superior.

En aquest procés de certificació participen tant l'Institut de l'Enginyeria d'Espanya com l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació, a través del seu programa de Segells Internacionals de Qualitat.

La finalitat d'aquesta acreditació és assegurar el conjunt de les competències específiques necessàries perquè les decisions que prenen els professionals i les seues actuacions es realitzen segons criteris ètics i sense risc per a la població. A més, el segell facilita tant la mobilitat acadèmica com la professional en l'àmbit internacional, ja que permet identificar programes d'enginyeria d'alta qualitat a Europa i més enllà de les seues fronteres.

D'altra banda, per a l'alumnat garanteix que el programa amb la certificació EUR-ACE compleix amb alts estàndards europeus i internacionals i és reconegut pels ocupadors a Europa. Així mateix, proporciona un incentiu perquè futurs estudiants puguen triar un programa amb aquest certificat.

(01/03/2024)