Agenda nadalenca

Campanyes solidàries, concursos i música amb l'arribada de les festes nadalenques

Campanyes solidàries, concursos per a promoure l'acostament de xiquetes i xiquets a la ciència i la tecnologia, concerts… Estem a les portes d'unes dates que s'omplin de llum, de regals i de música. També, al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Campanyes solidàries

Així que, durant aquests dies, s'han dut a terme diverses campanyes. D'una banda, la campanya solidària de recollida de joguets, “Un joguet, un somriure”, que cada any organitza la UPV a través de l'Àrea d'Acció Social. Amb aquesta iniciativa, des de la UPV s’ha fet una crida a la generositat i participació de tota la comunitat universitària -estudiants i personal- perquè les xiquetes i els xiquets més desfavorits puguen tindre un regal en Nadal. Els joguets donats s’han destinat a les fundacions i les ONG amb les quals la UPV manté acords de col·laboració.

I, per altra banda, destaca la campanya empresa des de la Biblioteca Campus Gandia-CRAI que, en aquesta ocasió i en col·laboració amb Càritas Gandia, consisteix a reunir productes d'higiene a canvi de llibres de segona mà. Està oberta a la col·laboració de la comunitat universitària i de la societat en general, fins al 30 de desembre.

Música per Nadal

A més a més, s'han programat dues actuacions musicals al Campus de Gandia. La primera d'elles tindrà lloc el dimarts, 20 de desembre. Serà a càrrec del Cor EPSG. Aquest grup, integrat en el programa Generació Espontània de la UPV, està compost per 62 estudiants universitaris. Assaja tots els dilluns a la vesprada en les instal·lacions del centre universitari i va ser l'encarregat d'obrir i tancar la conferència inaugural del curs acadèmic 2022-2023 al campus.

“El Cor EPSG ha començat enguany, al setembre de 2022, i funciona a força d'assajos setmanals en els quals preparem la veu per a cantar i ensenyem als membres les cançons del repertori musical que es cantarà en un concert davant de tota la universitat a final de cada semestre”, tal com ha apuntat Estela Valldecabres, coordinadora del Cor EPSG.

Concert del Cor EPSG, dimarts, 20 de desembre, a les 19.00 hores, Aula Magna del Campus de Gandia. Entrada lliure i gratuïta.

Dos dies més tard, el dijous, 22 de desembre, serà la Big Band EPSG l'encarregada d'oferir el tradicional concert de Nadal. Integrada per estudiants i personal del campus, la Big Band es va crear fa més d'una dècada.

Concert de la Big Band, dijous, 22 de desembre, de 13.00 a 14.00 hores, hall d'exposicions (planta baixa, edifici G) del Campus de Gandia.

(01/12/2022)