Setmana de la Cičncia

Taules redones, exposicions sobre Alexander von Humboldt i tallers per al desenvolupament de la conscienciació ambiental

En el marc de la Setmana de la Ciència, el Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) torna a organitzar diverses activitats amb la finalitat de fomentar la curiositat, la creativitat i el compromís amb la ciència entre la societat i, especialment, entre l'estudiantat més jove.

Per a això, i coincidint amb l'exposició “Alexander von Humboldt: en la naturalesa tot està connectat”, tindrà lloc una taula redona sobre la figura del naturalista alemany. En aquesta sessió, que se celebrarà el dilluns 7 de novembre, participaran la comissària de la mostra, Margarita Belinchón, i el delegat institucional del CSIC en la Comunitat Valenciana, Juan Fuster. També, la investigadora experta en Ciències Ambientals, Virginia Garófano i Javier Pastor, subdirector de cultura del Campus de Gandia.

Taula redona relacionada amb la mostra “Alexander von Humboldt: en la natura tot està connectat”, dilluns, 7 de novembre, a les 10.30 hores, a la Sala de Conferències 1 i 4 del Campus de Gandia.

Tallers sobre conscienciació ambiental

I, com en altres edicions de la Setmana de la Ciència, s'oferiran tallers orientats a estudiants de primària. Aquests tallers, dirigits pel professor Víctor García i impartits per alumnat del Grau en Ciències Ambientals que s'imparteix al Campus de Gandia, “tenen com a objectiu potenciar el desenvolupament d'una consciència ambiental a través de l'experimentació científica”.

A continuació es detallen els tallers que s'impartiran durant la Setmana de la Ciència al Campus de Gandia:

•Salvem les nostres platges!
Amb aquesta activitat l'estudiantat aprendrà sobre els diferents tipus de residus que podem trobar a les platges i en l'aigua de la mar. A través de jocs interactius, podrà veure com afecta el fem a l'ecosistema.

Reduïm els nostres residus!
En aquest taller els i les estudiants aprendran jugant com afecten els residus que generem al medi ambient i es proposaran diverses accions per a reduir la seua quantitat.

Tots amb el planeta!
De manera divertida i interactiva s'abordaran diferents temes relacionats amb la problemàtica ambiental.

D'on ve el que menges?
En aquest taller aprofundiran sobre la importància d'una bona utilització dels recursos de la terra perquè molts  són limitats i, a més, la forma en què els utilitzem marcarà la possibilitat que els xiquets i les xiquetes del futur també puguen disposar d'aquests recursos.

(01/11/2022)