La Dona i la Xiqueta en la Cičncia

Segona edició de la jornada organitzada per Las Provincias

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) acull la celebració de la segona edició del fòrum “La Dona i la Xiqueta en la Ciència” que organitza el periòdic Las Provincias. La trobada tindrà lloc el dimecres, 9 de febrer, de 10.30 a 12.00 hores, a l'Aula Magna del centre universitari.

En la sessió, emmarcada en la commemoració del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, participaran la professora del campus i directora acadèmica del Grau en Tecnologies Interactives, Sandra Sendra i Andrea Márquez, Màster Universitari en Avaluació i Seguiment Ambiental d'Ecosistemes Marins i Costaners.

Sandra Sendra, membre de l'Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC), apareix com una de les primeres dones investigadores a Espanya, en l'àrea de les telecomunicacions, segons l'índex de qualitat científica h. També, en el “Rànquing of the World Scientists: World's Top 2% Scientists”. Aquesta classificació que elabora la Universitat de Stanford identifica els investigadors i les investigadores més influents del món.

Andrea Márquez va ser guardonada en la quarta edició dels Premis del Col·legi Professional de Ciències Ambientals de la Comunitat Valenciana (CoAmbCV), pel seu Treball Fi de Màster, “Sostenibilitat del sector pesquer en la Comunitat Valenciana: el repte del relleu generacional”.

En la taula d'expertes, Sandra i Andrea estaran acompanyades per la degana del Col·legi Oficial de Graduats i Enginyers Tècnics de Telecomunicació de la Comunitat Valenciana, Susana Bañuelos; la secretària autonòmica de Model Econòmic i Finançament, María José Mira i Nuria Oliver, cofundadora de la Fundació Unidad ELLIS (Laboratori Europeu d'Aprenentatge i Sistemes Intel·ligents). Així mateix, la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, intervindrà telemàticament per a debatre sobre la importància de fomentar la igualtat i el paper de la dona i la xiqueta en les carreres científiques.

La cita se celebrarà en format presencial, respectant la normativa vigent per a aquesta mena de trobades (també podrà seguir-se a través de lasprovincias.es). L'entrada és lliure i gratuïta fins a completar l’aforament. Per a assistir-hi, cal enviar un correu electrònic a l'adreça foro@lasprovincias.es amb les dades de contacte.

(07/02/2022)