Referents internacionals

Jaime Lloret, Sandra Sendra i Juan Luis Corral, en el "Ranking of the World Scientists: World's Top 2% Scientists"

Jaime Lloret, Juan Luis Corral i Sandra Sendra, docents del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), apareixen en el “Ranking of the World Scientists: World's Top 2% Scientists”. Aquesta classificació, elaborada per la Universitat de Stanford, identifica als investigadors i investigadores més influents del món.

Per al director del Campus de Gandia, Jesús Alba, “és una gran sort tindre als millors investigadors mundials investigant i fent classes en el nostre centre. És garantia de l'alta qualitat de la docència de les nostres titulacions. A més, l'alumnat del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, i del Grau en Tecnologies Interactives té a aquests grans investigadors com a professors. És un gran orgull i ens aferma els nostres graus en les primeres posicions a escala nacional.”

El “Ranking of the World Scientists: World's Top 2% Scientists” té dos vessants: el primer avalua la trajectòria investigadora a partir dels treballs publicats entre 1996 i 2020; el segon vessant analitza la producció científica al llarg de l'any 2020.

Classificació trajectòria científica

El director de l'Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC), Jaime Lloret, catedràtic del Departament de Comunicacions de la UPV, se situa en el lloc 81552 en la classificació que avalua la producció científica durant el període comprés entre 1996 i 2020. Lloret apareix en les dues llistes, en la llista de trajectòria científica des de l'any passat, i en l'anual des que es va estimar per primera vegada amb les dades de l'any 2017. A més, és líder nacional en el camp de les telecomunicacions des del 2016, segons l'índex de qualitat científica h estimat per Clarivate Analytics.

Per altra banda, el professor i investigador Juan Luis Corral, també catedràtic del Departament de Comunicacions de la UPV, es troba en el lloc 374224 del rànquing de la Universitat de Stanford que recull la trajectòria científica del personal investigador més destacat de tot el món a partir dels treballs publicats entre 1996 i 2020.

Carrera científica 2020

En la classificació per impacte durant 2020, Jaime Lloret apareix en el lloc 24228 i Sandra Sendra, en el 160444.

Professora titular d'Universitat, Sandra Sendra és membre de l’IGIC i des de febrer de 2021, directora acadèmica del Grau en Tecnologies Interactives. Des de 2020 apareix com una de les primeres dones investigadores a Espanya, en l'àrea de les telecomunicacions, segons l'índex de qualitat científica h estimat per Clarivate Analytics.

Metodologia

El "Ranking of the World Scientists: World´s Top 2% Scientists" està elaborat per John Loannidis (Universitat de Stanford), Jeroen Baas (Elsevier B.V.), Kevin W. Boyack (SciTech Strategies). Per a fer la classificació, els autors es basen en la informació de les publicacions del personal investigador registrada en la base de dades Scopus en el període comprés entre 1996-2020; analitzen el nombre d'articles publicats, la quantitat de cites de cada paper i el temps en actiu del personal investigador.

(21/02/2022)