- -
UPV
 

Matemàtica multidisciplinària

Matemàtica multidisciplinària

Investigadors de l'IMM-UPV desenvolupen un model matemàtic que prediu l'èxit o el fracàs de la una app en el mercat

[ 11/04/2018 ]

El negoci de les aplicacions mòbils és un mercat en constant creixement. Segons l'informe Ditrendia Mobile a Espanya i en el món 2017, en el nostre país hi ha 27'7 milions d'usuaris actius d'apps que tenen instal·lades una mitjana de 17'8 aplicacions en el seu smartphone i 11'4 en la seua tablet. Per açò, per a les empreses, resulta cada vegada més important saber quanta gent es descarregarà una determinada aplicació en el futur.

Considerant aquesta situació, un equip d'investigadors pertanyents a l'Institut Universitari de Matemàtica Multidisciplinària de la Universitat Politècnica de València (IMM-UPV) ha desenvolupat un model que dóna resposta a aquesta demanda i prediu l'èxit o fracàs d'un app en el mercat.

Predicció en funció de l'evolució durant els seus primers dies

Rafael Villanueva, investigador de l'IMM-UPV, indica que el seu model matemàtic "permet conèixer amb diversos dies o setmanes d'antelació l'evolució de les descàrregues d'una app, a partir de diferents paràmetres obtinguts d'estudis sociològics. Per a ser precisos, podem predir el comportament d'una app en el mercat mirant la seua evolució en els primers dies de la seua eixida".

Entre els paràmetres que entren en joc en el model, es troben el nombre d'amics que té cada individu, la probabilitat de convèncer a un altre que es descarregue una certa app o el tipus d'aplicació, entre uns altres.

A partir d'ells, els investigadors han creat un model de xarxes on cada node representa una persona i les arestes, contactes que poden influir per a descarregar-se una determinada app.

Referent a açò, Juan Carlos Cortés (IMM-UPV) afig que "hem usat el nostre model per a predir l'evolució de diverses apps i hem observat que les prediccions milloren si, a mesura que passen els dies, el model es realimenta amb noves observacions".

Actualització constant

La predicció es realitza, per tant, portant un seguiment del nombre de descàrregues de l'app durant els primers dies que està en el mercat. "Amb aqueixes dades", adverteix Villanueva, "el model permet fer una predicció fiable fins a a dues setmanes vista. A mesura que tenim noves dades de descàrregues, les incloem en el model descartant les antigues, amb el que podem anar actualitzant i millorant les nostres prediccions constantment".

Per açò, el treball desenvolupat pels investigadors de la UPV resulta especialment interessant per a experts en màrqueting i directors d'estratègia de negoci, ja que aquesta eina els ajudaria a conèixer amb anticipació l'impacte d'una app, així com a tenir una predicció del seu valor futur.


Notícies destacades


Hola! Hola!
El curs 2024-2025 arranca en la UPV amb un missatge: ací, tu eres l'estrela
ARWU 2024 ARWU 2024
El rànquing de Xangai reconeix un any més la UPV com a millor politècnica d'Espanya
ERC Advanced Grant ERC Advanced Grant
El Consell Europeu d'Investigació finança un projecte de l'ITQ, liderat per Hermenegildo García, per avançar en la descarbonització
Referenciarà el preu per m² Referenciarà el preu per m²
La Càtedra Observatori de l'Habitatge UPV, clau en el nou Decret d'Habitatge de Protecció Pública presentat per la Generalitat Valenciana
Un estudiant de doctorat de la UPV, premiat Un estudiant de doctorat de la UPV, premiat
Abdullah Al-Droubi cursa actualment el Programa de Doctorat en Administració i Direcció d'Empreses a la Universitat Politècnica de València
Pedalant amb Dones de ciència Pedalant amb Dones de ciència
La UPV i l'Ajuntament de València arranquen la tercera edició de les rutes guiades amb bicicleta per murals de Dones de Ciència



EMAS upv