Informació pública

La UPV i la Generalitat Valenciana renoven la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades

[ 20/03/2018 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació han signat la renovació de la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades, creada conjuntament fa ja dos anys amb l'objectiu de dur a terme activitats relacionades amb la transparència, la participació i l'accés a la informació pública.

Durant l'acte de renovació, Manuel Alcaraz, conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, ha afirmat que l'organisme que dirigeix està "especialment content per tot el que açò suposa quant a desenvolupament de productes, suport a la recerca i a la difusió, l'extensió universitària, la cultura del coneixement a Espanya... Perquè al final, no és una cosa de la que es beneficien la UPV o la conselleria, sinó tota la societat valenciana, que és del que es tracta".

Per la seua banda, Antonia Ferrer, directora de la càtedra, va indicar que, "en l'escola d'estiu, vam tenir a Baltasar Garzón i a tot el grup d'advocats coneguts com els alertadors. Després, també va venir la gent de l'Agència Valenciana Antifrau i es va fer una sessió monogràfica sobre seguretat informàtica i detecció del mateix... Per tot açò, estem molt contents amb els resultats de la càtedra".

Datathon i Techfest

Com a conseqüència de l'anterior, el pròxim any està prevista la repetició d'alguns dels esdeveniments més reeixits dels ja realitzats. "El Datathon", ha afegit Ferrer, "té per objecte que la gent aprenga a usar les dades obertes i a fer aplicacions. I, d'ací a no res, tindrà lloc també el TechFest, que enguany volem que vaja sobre qüestions de participació ciutadana a través de tallers i una taula redona".

Dotada amb 50.000 euros, la càtedra té com a objectiu la divulgació de les possibilitats que ofereixen l'ús de les dades obertes, l'accés a la informació pública, i l'ús de la transparència i la participació ciutadana en benefici de la societat.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors