Technovation Challenge

200 xiquetes de 10 a 18 anys participen en un repte internacional recolzat per l'ONU, Google, Adobe i Oracle

[ 15/01/2018 ]

Poden 5 xiquetes de 10 anys desenvolupar una app que resolga un problema local i sorprenga pel seu enginy? Els responsables de Power to Code pensen que és possible, i tant l'Ambaixada d'Estats Units com la Universitat Politècnica de València (UPV) recolzen la idea.

Per aqueix motiu, les tres institucions s'han unit per a llançar a València el Technovation Challenge, un concurs internacional, amb final en San Francisco, que anima a les xiquetes a introduir-se en el món de l'emprenedoria i la programació. I la resposta ha sigut espectacular.

L'organització esperava arribar als 20 equips femenins (mínim per a consolidar-se com a seu regional) i, en aquests moments, amb la inscripció encara oberta, s'han superat ja els 45 grups de 5 xiquetes.

Per davant, totes elles tenen 12 setmanes de treball en les quals donaran forma a una idea que es convertirà en una app. Després, arribarà el moment d'estructurar un pla de negoci per a llançar el projecte al mercat. I, finalment, hauran de defensar el seu treball davant un jurat per a passar a la final internacional.

Durant tot aquest temps, els equips comptaran amb l'assessorament d'un mentor individual, encarregat d'estructurar les sessions de treball i ajudar al fet que la idea progresse. Tot açò, amb l'objectiu d'inocular en la població femenina l'interès per la tecnologia i, a la llarga, reduir l'enorme bretxa de gènere que, en l'actualitat, existeix en l'àmbit de les enginyeries.

Un 78% més interessades en la informàtica després de participar

Segons l'organització del concurs, després de participar en Technovation Challenge, les xiquetes estan un 78% més interessades en tot el relacionat amb la informàtica; fins a un 70% més predisposades a l'emprenedoria, i amb un 67% més de propensió a la direcció d'empreses.

En total, el 58% de les adolescents que passen pel concurs acaben triant una titulació de ciències o una enginyeria, dades molt per sobre de la tendència actual.

Francisco Mora, rector de la UPV, ha afirmat durant l'acte de presentació que "iniciatives com aquesta funcionen. No hi ha dubte. Als Estats Units ho han comprovat. Per aquest motiu, el programa s'està estenent per tot el món. Falta talent femení en les empreses, especialment en les tecnològiques i, entre tots, hem de canviar aquesta situació".

Amb el suport de l'ambaixada dels EUA

L'acte ha comptat amb l'assistència de prop de 400 persones, entre alumnes, mentors i famílies. Entre elles, John Rhatigan, agregat de l'ambaixada d'Estats Units a Madrid, que ha viatjat a València per a recolzar l'arrencada del concurs. "L'ambaixada s'ha bolcat perquè la iniciativa arribe a més racons d'Espanya. En les dues edicions anteriors, el Technovation Challenge s'havia circumscrit a les ciutats de Madrid i Barcelona. Estem aclaparats amb la resposta de València".

Technovation Challenge és un programa creat per Iridescent l'any 2009 que compta, entre altres, amb el suport global de Made with Code (Google) i UN Women. Des de llavors, més de 15.000 xiquetes de 100 països han pres part en aquest concurs. A Espanya, l'organització és a càrrec de Power to Code i compta amb el suport de l'American Space València.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors