24 i 25 de novembre

La Ciutat Politècnica de la Innovació UPV acull la Conferència Internacional sobre Jocs Seriosos 2017

[ 24/11/2017 ]

La Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI), parc científic de la Universitat Politècnica de València (UPV), acull durant avui dijous i demà divendres la Conferència Internacional sobre Jocs Seriosos 2017 (JCSG 2017, per la seua sigla en anglès)

Durant tots dos dies, experts internacionals presentaran els últims avanços en aquest camp, integrat per jocs dissenyats amb un propòsit principal diferent al de la diversió, i amb aplicacions en àmbits tan diversos com l'ensenyament, la salut o el desenvolupament professional, entre molts altres.

Tal com expliquen els organitzadors del congrés, l'ús de jocs seriosos ha experimentat un creixement extraordinari en els últims deu anys. En el camp de la medicina, per exemple, constitueixen una eina de gran valor per al diagnòstic i ajuda al tractament de diferents patologies mentals o fòbies, a més d'ajudar a avaluar i millorar competències professionals. Així mateix, en l'àmbit educatiu, faciliten aspectes com l'aprenentatge de conceptes o l'atenció en l'aula

Augmentar la percepció de la seua qualitat, entre els objectius

"No obstant açò", afirma Mariano Alcañiz, director de l'Institut de Recerca i Innovació en Bioenginyeria (I3B-UPV) i General Chairman de la JCSG 2017, "malgrat aqueix creixement, els jocs seriosos encara no s'estan aplicant a gran escala, a causa d'algunes barreres a les quals encara s'enfronten. Un dels reptes és augmentar la percepció de la qualitat d'aquests jocs enfront dels d'entreteniment, o fer veure la seua eficiència com a eines d'aprenentatge i capacitació".

Durant l'esdeveniment, els assistents debatran sobre com respondre a aquests i altres reptes, a més de presentar nous desenvolupaments tecnològics i solucions d'avantguarda per a millorar l'aplicació dels jocs seriosos en múltiples àmbits. Un dels principals focus d'atenció serà la utilització de noves interfícies de realitat mixta i eines d'avantguarda basades en la neurociencia.

Demos d'Athenea, Plunder Planet, FunHomework i Maslow's Place

Durant el congrés, podran veure's diferents exemples de jocs seriosos. Un d'ells serà Athenea. Desenvolupat per investigadors de l'Institut I3B de la UPV, es tracta d'un joc 3D immersiu i dinàmic per al diagnòstic i tractament de trastorns mentals. En ell, es recrea una nau espacial amb set agents virtuals. Athenea permet avaluar, en temps real, comportaments relacionats amb la inclinació, l'autoestima, l'autocontrol i la forma d'afrontar els problemes.

JCSG 2017 inclourà també la demostració de Plunder Planet, un joc de fitness que motiva als xiquets i adolescents, de forma lúdica, a ser més actius físicament. Creat per investigadors de la Universitat de les Arts de Zurich, endinsa al jugador en un entorn que té com a objectiu trobar, en el menor temps possible, diferents tresors en un planeta de postres.

En l'àmbit educatiu, la trobada inclourà també una demo de FunHomework, un joc que aprofita tot el potencial de les tecnologies immersives i situa als estudiants en un entorn d'aprenentatge més motivador a l'hora de realitzar els deures. Desenvolupat per la Universitat de Kassel (Alemanya), es complementa amb l'aplicació TutorApp, des de la qual els professors poden avaluar els exercicis dels alumnes.

Finalment, JCSG 2017 inclourà també una demo de Maslow's Place, un joc de disseny urbà creat per la Universitat de Wellington.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors