Prime the Animation!

La UPV, Les Naus i La Filmoteca acullen, del 26 al 28 d'octubre, la 5a edició del prestigiós festival internacional d'animació

[ 25/10/2017 ]

Estudiants, professors i professionals amb un nexe comú, la passió per l'animació, organitzen, del 26 al 28 d'octubre, Prime the Animation!, un festival internacional que genera un espai de trobada i intercanvi per a produccions recents i nous projectes, a més d'incloure nombroses activitats, xarrades i exposicions, i permetre als estudiants revisar els seus treballs al costat de grans professionals del sector.

Realitzat gràcies al suport del Màster en Animació de la Universitat Politècnica de València (UPV), l'Àrea d'Activitats Culturals UPV i La Filmoteca-Culturats, Prime the Animation! compleix enguany la seua cinquena edició, coincidint una vegada més la seua celebració amb el Dia Mundial de l'Animació (28 d'octubre).

Nascut com un esdeveniment relativament modest, cada any són més les universitats, entitats i alumnes participants en un festival que pretén crear llaços intercontinentals amb la finalitat de dotar al treball de futurs professionals en el sector de la major visibilitat possible.

Referents internacionals de l'àmbit

Des de la seua creació en 2013, Prime the Animation! ha acollit curtmetratges d'estudiants arribats de moltes zones diferents del món -Dinamarca, Xile, Japó, Regne Unit, Índia, Alemanya, Mèxic, Estònia, Canadà i, per descomptat, Espanya-.

Així mateix, referents del sector del nivell de Joanna Quinn, Osbert Parker, Pablo Llorens, Priit Pärn, Alberto Vázquez o Silly Walks Studio, han col·laborat amb el festival, permetent als creadors més joves comptar amb els consells de primers espases internacionals en l'àmbit.

Exposicions, masterclass, 55 projeccions, 3 premis i molt més

El programa del festival inclou enguany la projecció de 55 curtmetratges (seleccionats entre les més de 100 propostes presentades, arribades de 14 països diferents), tres exposicions, el taller d'animació d'Abi Feijó -'Multiplà i arena'-, nombroses masterclass de la mà d'artistes del prestigi de Gil Alkabetz, Rosa Ballester o Mario Torrecillas i un lliurament de premis amb tres categories: millor pel·lícula, millor pel·lícula experimental i premi del públic.

A més, el dia 28, Prime the Animation! acollirà en Les Naus (Jacinto Verdeguer 16, València) una jornada especial que inclourà presentació de portafolis i projectes, la visita a l'exposició "Frame Up: cinema breu d'animació", networking, i la xarrada "Trencant mites: Cartoon Network i Nickelodeon", de la mà de Juan Pedro Rierol i Eva Figueroa.

Accés lliure a tots els esdeveniments del festival

Aquestes activitats, com totes les que conformen el festival, són d'accés lliure fins a completar l'aforament dels recintes.

Notícies destacades

Fins a 900€ per estudiant Fins a 900€ per estudiant
La UPV posa en marxa la seua convocatòria d'ajudes d'acció social per al present curs acadèmic
Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors Lluita contra el ciberassetjament sexual a menors